علی اصغر جمعه ای روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: فرسودگی ماشین آلات مشکل اصلی صنعت استان و یکی از دلایل ناتوانی سرمایه گذاران در فروش محصولات تولیدی است.
وی اظهارداشت: ارایه تسهیلات رونق تولید می تواند در کاهش ماشین آلات فرسوده در واحدهای صنعتی سمنان تاثیر گذار باشد.
وی خاطرنشان کرد: سرمایه گذارانی که در سال های گذشته به نوسازی صنایع پرداختند امروز با دنیا رقابت می کنند و باید همین روند در صنایع استان ادامه داشته باشد.
جمعه ای تصریح کرد: یکی ازمصوبات استان در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید توجه به نوسازی صنایع است تا هم مشاغل موجود را از دست ندهیم و هم با طرح های توسعه واحدهای تولیدی، مشاغل جدید را نیز به بازار اشتغال استان اضافه کنیم.
رییس اتاق بازرگانی سمنان با بیان این که واحدهای صنعتی به دانش های جدید نیاز دارند، ادامه داد: برخی از واحدهای صنعتی معتبر می توانند با تامین اعتبار به وارد کردن ماشین آلات از خارج اقدام کنند و برخی از واحدها نیز به تسهیلات ارزی نیازمند هستند که باید این موارد بیشتر مورد توجه و حمایت مسوولان قرار گیرد.
جمعه ای با بیان این که، بیشتر صنایع سمنان، از دانش دهه های اخیر کشورهای توسعه یافته استفاده می کنند،گفت: می توان با استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی که تسهیلات های با بهره کمتر و ارزان تر ارایه می دهد به واردات فناوری پرداخت.
وی با اشاره به لزوم توسعه صادارت غیر نفتی به منظور رونق تولید داخلی، افزود: در صادرات مواد غذایی و کشاورزی باید به موضوع کیفیت و رعایت استانداردهای کشورهای خارجی توجه داشته باشیم و به سوی بسته بندی مناسب کالاها که امروزه تولید دنیا را متحول ساخته است، حرکت کنیم.
به گزارش ایرنا، در سال 96 ، نرخ بیکاری در سمنان 8.9 درصد و سه درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر بود و با تحقق کامل ارایه تسهیلات 9 هزار میلیارد ریالی رونق تولید و اجرای طرح‌های اقتصادی در قالب تفاهم‌نامه های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به تعداد 87 طرح با سرمایه گذاری 71 هزار و 510 میلیارد ریال در همایش‌های سرمایه‌گذاری این استان، انتظار می رود اشتغال افزایش و نرخ بیکاری در سمنان کاهش قابل توجهی یابد.
به گزارش ایرنا، 2 هزار و 10 واحد تولیدی و صنعتی در استان بیش از 700 هزار نفری سمنان فعالیت دارد.
6026/7339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.