به گزارش ایرنا، بخش های عمده ای از بیمارستان 120 تختخوابی اسلام آبادغرب هفت ماه پس از افتتاح مرحله دوم آن در زلزله آسیب دید و این امر باعث شد که پیمانکار پروژه توسط دستگاه قضایی مقصر شناخته و دستگیر شد.
مهرداد سالاری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، ضمن ابراز تاسف از تخریب این بیمارستان تازه تاسیس گفت: در شورای فنی در حال بررسی ابعاد تخریب بیمارستان اسلام آبادغرب هستیم.
وی با بیان اینکه این بیمارستان تخریب نمی شود، افزود: از آنجایی که تاسیسات بیمارستان که پرهزینه ترین بخش آن محسوب می شود، آسیب ندیده است لذا تخریب آن مقرون به صرفه نیست.
وی اضافه کرد: مشاوران خوبی در زمینه ساخت و ساز در نظر گرفته شده اند تا ساز و کارهای لازم به منظور مقاوم سازی بیمارستان اسلام آبادغرب را مشخص کنند.
سالاری با بیان اینکه در نتیجه تحقیقات قصور طراح و سازنده بیمارستان نیز مشخص شده است، ادامه داد: بیمارستان اسلام آبادغرب چون از طریق قضایی نیز بررسی می شود دادسرای اسلام آبادغرب بررسی آن را به یک گروه کارشناس 9 نفره واگذار کرده است که این کارشناسان براساس اطلاعات اولیه ناقصی که داشتند، نظرشان تخریب بیمارستان بود.

** بازسازی مسکن مهر سرپل ذهاب
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از گفت و گوی خود با ایرنا، در رابطه با ساخت مسکن مهرهای سرپل ذهاب نیز گفت: در شورای فنی استانداری کرمانشاه در حال شناسایی مقصران ساخت و ساز در مسکن مهرهای اسلام آبادغرب هستیم.
سالاری افزود: دستگاه قضایی نیز در این زمینه پای کار آمده است و در صورت شناسایی مقصران حادثه با جدیت با آنها برخورد خواهد کرد.
وی با بیان اینکه مسکن مهرهای سرپل ذهاب مقاوم سازی می شوند، توضیح داد: سه بلوک از 24 بلوط مسکن مهرهای سرپل ذهاب که قابلیت بازسازی نداشتند تاکنون تخریب شده اند و دیگر بلوکها هم توسط پیمانکاران در حال بازسازی هستند.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.
7445/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.