سیدحسین زرگر روز جمعه در گفت و گو با ایرنا در سمنان افزود: تیم داوری ایران شامل علیرضا فغانی، محمدرضا منصوری و رضا سخندان، تاکنون سه بازی در جام جهانی 2018 روسیه را قضاوت کردند که بازی سنگین آرژانتین- فرانسه اوج هنرنمایی آن ها بود.
قضاوت دیدار رده بندی جام جهانی 2018 بین تیم های انگلیس و بلژیک به «علیرضا فغانی» سپرده شد.
وی با تاکید بر این که حضور این داوران در بازی های جهانی نشان از شایستگی بی چون و چرای داوری کشورمان را دارد، تصریح کرد: این تیم داوری با حضور ارزشمند و قضاوت مبتنی بر قوانین فیفا نشان دادند آنها شایستی بهترین جایگاه جهانی را دارند.
داور لیگ برتری فوتبال یادآور شد: حضور داوران ایرانی در بازی نهایی می تواند بالاترین سطح از داوری ایران را به نمایش بگذارد و برای ایرانیان رنگ و بوی دیگری دارد.
زرگر با تاکید بر این که حضور داوران ایران در این سطح از فوتبال جهان نشان داد اگر به داوران ایران توجه لازم شود قادر به حضور آبرومندانه در صحنه جهانی هستند، گفت: باید نگاه به داروان ایران در کشور تغییر کند.
وی تصریح کرد: اکنون شاهد هستیم که در داخل کشور بالاترین هجمه ها علیه داوران ایرانی وجود دارد در حالی که در سطح جهانی داوران ایرانی می توانند به رده های بالایی دست یابند.
داور لیگ برتری اهل سمنان با بیان این که نگاه فدراسیون فوتبال ایران باید به داوران ایرانی تغییر کند و برای آنان جایگاه ویژه تری قایل شد، بیان کرد: در گام اول دستمزد داوران ایران باید ارتقا یابد همانطور که امسال دستمزد سالانه داوران اسپانیایی 100 درصد افزایش یافت که نشان از توجه به این قشر فوتبالی است.
وی با بیان این که داوری بخش مهمی از فوتبال است که برای رشد کل مجموعه فوتبال باید به آن توجه همه جانبه شود، خاطرنشان کرد: پرکارترین داور لیگ برتری ایران سالانه تا 150 میلیون ریال دستمزد دارد و متوسط درآمد داوران لیگ برتری به طور متوسط 50 میلیون ریال است.
زرگر توجه به درآمد داوران را بخشی از نگاه حرفه ای به این قشر فوتبالی دانست و افزود: در ایران از داوران انتظار عملکرد حرفه ای دارند ولی در تمام بخش ها توجه به داوران در حد آماتور است که سنخیتی ندارد.
داور لیگ برتر فوتبال ایران اضافه کرد: یک داور فوتبال برای حفظ سطح جسمانی در طول سال هزینه هایی مانند بدنسازی، مربی، درمان آسیب دیدگی و دوره درمان، ماساژ و استخر دارد که با درآمد فعلی داوران ایرانی منطبق نیست و باید گفت سطح عملکرد فعلی آنان در مقایسه با دریافتی آنان بسیار عالی است.
2 بازی از جام جهانی 2018 روسیه باقی است که ابتدا در بازی رده بندی انگلیس با بلژیک و در بازی نهایی کرواسی با فرانسه به دیدار هم می روند.
تیم داوری علیرضا فغانی، محمدرضا منصوری و رضا سخندان، در جام جهانی فوتبال 2018 روسیه ابتدا دیدار تیم های آلمان- مکزیک را قضاوت کردند و پس از داوری بازی صربستان- برزیل، اوج توانایی خود را در بازی حساس آرژانتین- فرانسه به نمایش گذاشتند.
قضاوت بازی نهایی فوتبال مردان المپیک ریو بین تیم‌های برزیل و آلمان بر عهده علیرضا فغانی بود.
6103/6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.