به گزارش ایرنا، ابوالفضل اینانلو عصر پنجشنبه در حاشیه بازدید از نیروگاه منتظر قائم، با بیان اینکه این نیروگاه برق استان البرز و بخشی از استان تهران را تامین می کند، افزود: کارگران این مجموعه در شرایط طاقت فرسا فعالیت دارند و احداث این نیروگاه و دستگاه های مورد استفاده در این نیروگاه به حدود 45 سال گذشته بر می گردد و تا کنون بروز رسانی نشده است.
وی در ادامه با بیان اینکه امید داریم بتوانیم اعتباراتی برای بروز رسانی دستگاه های مورد استفاده در نیروگاه، جذب کنیم، افزود: این اقدام در کاهش مصرف آب موثر خواهد بود.
فرماندار فردیس با بیان اینکه اگر بتوانیم پساب تهران را برای خنک کردن توربین های نیروگاه از تهران به البرز انتقال دهیم، تاکید کرد: این مهم نیز موجب می شود که چاه های آب شرب تنها برای شرب مردم فردیس استفاده شود و این مهم در تامین آب شرب شهروندان هم موثر است.
وی با بیان‌ اینکه ساز و کاری که سال ها پیش پیش بینی شد، استفاده از گاز به جای سوخت مازوت بود که باعث کاهش آلایندگی های محیط زیست شده است، گفت: این مهم موجب شده است که شهروندانی که در اطراف نیروگاه منتظران قائم زندگی می کنند، در معرض آلودگی های زیست محیطی قرار نگیرند.
اینانلو با بیان اینکه باید دستگاه های مورد نیاز نیروگاه تامین شود، گفت: تنها راه کاهش مصرف آب، استفاده از پساب است و برای این مهم لازم است که اقداماتی انجام شود.
فرماندار فردیس با اشاره به قطعی های برق در روزهای اخیر در استان البرز، گفت: با توجه به گرمای شدید تابستان با کمبود برق مواجه شده ایم، به همین منظور هر منطقه از شهر ساعاتی را بدون برق می گذراند. شهروندان با کاهش مصرف برق می توانند کمک بسیاری در توزیع برق در استان و کشور داشته باشند.
اینانلو همچنین از مسئولان اداره برق خواست تا در قطعی برق برنامه ریزی داشته باشند تا شهروندان نیز همکاری داشته باشند. اگر خارج از ساعات اعلام شده، برق مناطق شهر قطع شود، شهروندان با مشکل مواجه می شوند.
فرماندار فردیس با بیان اینکه نیروگاه منتظر قائم در تامین برق سراسر کشور موثر است، خاطرنشان کرد: با توجه به اعلام این نیروگاه اگر شهروندان با صرفه جویی برق مصرف کنند، قطعا شاهد کاهش قطعی برق خواهیم بود.
مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق منتظر قائم فردیس نیز گفت: نیروگاه با حداکثر راندمان تولید برق در حال تولید برق است که افزایش شش و هفت دهم درصدی تولید در بهار امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته معید این امر است.
عباس کریمی افزود: پرسنل نیروگاه در بخش های مختلف اعم از بهره برداری،تعمیرات،مهندسی،برنامه ریزی و سایر واحدهای پشتیبانی هم پای هم در تلاش هستند تا خاموشی ها به حداقل ممکن برسد.
وی به عنوان نمونه باید به بکار گیری سیستم فاگ در جهت تولید مه مصنوعی و خنک کردن هوای ورودی به واحدهای گازی و استفاده از هیدروژن جهت خنک کردن ژنراتور در واحدهای بخار و سایر مراقبت های فنی از واحدها اشاره کرد.
کریمی گفت: اما شدت گرما و استفاده مصرف کنندگان به میزان بیشتر از میزان دوره های مشابه بدلیل افزایش دمای محیط و پاره ای از مشکلات در محدوده مصرف خاموشی ها را اجتناب ناپذیر می سازد.
وی اضافه کرد: طی سال گذشته بر اساس برنامه های تعمیر و نگهداری واحدهای تولید برق که با نظارت مدیریت شبکه برق کشور یا دیسپاچینگ ملی صورت می گیرد،انجام شده است و واحدها با تمام قدرت در حال تولید برق است.
وی گفت: نیروگاه شهید منتظر قائم فردیس با تولید برقی معادل یکهزار و 625 مگاوات حدود سه درصد از شبکه برق کشور را تامین می کند.
7413/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.