به گزارش خبرنگار ایرنا مصطفی سالاری روز پنجشنبه در نشست حق شهروندی کودک بر جامعه توسعه گرا اظهار کرد: تحقق حقوق شهروندی نیازمند مطالباتی است که برای تحقق آن باید در همه سطوح تصمیم گیرندگان کلان و میانی و حتی آحاد مردم نهادینه شود.
وی با اشاره به اینکه پاسخگویی مسئولان به مردم ضامن اجرای عملکرد خوب مدیران است، افزود: باید در کنار انجام عمل، مردم برای نقد از مسئولان آزادی بیان داشته باشند.
سالاری با بیان اینکه رسانه ها باید مستقل و آزادانه امر به معروف و نهی از منکر کنند تصریح کرد: رسانه ها باید نسبت به همه ارکان و دستگاه ها مستقل عمل کنند و رسانه موظف است در صورت وجود ایراد در هرجایی، آزادانه نقد کند.
استاندار گیلان با تاکید براینکه تکریم ارباب رجوع تنها با پاسخگویی مسئولان به مردم محقق نمی شود خاطر نشان کرد: متاسفانه در جایی حقوق شهروندی را تنزل داده و از اصل دور شده و به فروعی تاکید می کنیم که نیازمند رفع اشکال در بالا دست دارد و هیچ سندی هم در نوشته ها و مقررات کشور ما کامل تر از اصل سوم قانون اساسی نیست.
سالاری با بیان اینکه در صورت اجرای صحیح اصل سوم قانون اساسی نتیجه لازم حاصل می شود تاکید کرد: نمی توانیم با عناوین کلی قوانین را محدود کنیم و باید در کنار حق دسترسی آسان به وکیل، دسترسی آزاد به قوانین هم وجود داشته باشد.
استاندار گیلان بیان کرد: قانون اساسی جمهوری اسلامی با همه پرسی از سوی ملت ایران تایید شده و باید همه ما به آن پایبند باشیم و در راستای تحقق آن گام برداریم .
سالاری با اشاره به اینکه تمام موارد حقوق شهروندی در اصل های قانون اساسی به خوبی دیده شده گفت: باید با استفاده از کمک همه مردم ، مسئولان و صاحب نظران این اصول را به بهترین شکل عملی کنیم.

***منطقه آزاد انزلی نخستین منطقه آزاد دوستدار حقوق کودک
در ادامه این مراسم رئیس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی نیز اظهار کرد: منطقه آزاد انزلی امروز به عنوان نخستین منطقه آزاد دوست دار حقوق کودک در کشور معرفی می شود.
رضا مسرور با اشاره به لزوم تحقق اهداف حقوق شهروندی افزود: منطقه آزاد انزلی علاقه مند به تحقق موضوعات مربوط به حقوق شهروندی است و آمادگی لازم برای دستیابی به اهداف منشور حقوق شهروندی را دارد .
نشست حق شهروندی کودک بر جامعه توسعه گرا با حضور شهیندخت مولاوردی دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی در منطقه آزاد انزلی برگزار شد.
771/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.