به گزارش ایرنا، مجید فراهانی روز پنجشنبه به مناسبت روز جهانی بدون پلاستیک با تاکید بر توجه ویژه مدیریت شهری فعلی به موضوع جمع آوری پسماند در شهر تهران افزود: طرح جامع مدیریت پسماند در شورای شهر تهران تصویب و مشاور نیز برای اجرای آن در نظر گرفته شده است و در آینده نزدیک شاهد تحولی چشمگیر در این زمینه خواهیم بود.
وی با اشاره به مضرات پلاستیک و کیسه های نایلونی برای محیط زیست تصریح کرد: مصرف بیش از حد پلاستیک یکی از چالش های بیست گانه قرن حاضر است چراکه علاوه بر مشکلات زیست محیطی که ایجاد می کند، تجزیه این ماده در طبیعت بیش از پنج هزارسال زمان می برد.
فراهانی تاکید کرد که مواد پلاستیکی و برخی پسماندها اگر در طبیعت رها شوند علاوه بر صدمه به محیط زیست موجب بیماری در انسان ها می شوند.
این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه در خصوص مصرف پلاستیک و کیسه های نایلونی باید فرهنگ سازی انجام شود، تصریح کرد: در این زمینه باید از ظرفیت رسانه ها و شبکه های اجتماعی بهره برد.
وی خاطرنشان کرد: برگزاری کارگاه ها و دوره های آموزشی و اطلاع رسانی ویژه در خصوص آثار منفی استفاده از پلاستیک و کیسه های نایلونی برای شهروندان ضروری است و باید در دستور کار قرار گیرد.
به گزارش ایرنا، صبح امروز مجید فراهانی با همراه گروهی از دوستداران محیط زیست به مناسبت روز جهانی بدون پلاستیک در محله درکه تهران حضور یافتند و علاوه بر اهدای کیسه های پارچه ای به شهروندان به جمع آوری پلاستیک و کیسه های نایلونی این منطقه کوهستانی پرداختند.
21 تیر از سوی طرفداران محیط زیست روز بدون کیسه پلاستیکی نام گذاری شده و شعار امسال این روز «تهران شهر بدون پلاستیک» است.
تهرام/9343//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.