به گزارش ایرنا، این مرجع تقلید در این آیین، علم رجال را یکی از مهمترین علوم اسلامی عنوان کرد و گفت: کتاب یاد شده که تاکنون قابل عرضه نبود پس از سال ها زحمت و تلاش و همچنین اصلاح و مشخص کردن جامع پاورقی ها و نشانی ها در 12جلد چاپ شده و به صورت یک اثر نفیس، خوب و آبرومند در اختیار عموم قرار می گیرد‌.
کتاب الجامع فی الرجال تالیف محقق فرزانه شیخ موسی عباسی زنجانی(ره) و با تحقیق حجت الاسلام حسینی قزوینی به منظور بهره مندی محققان علوم اسلامی به همت موسسه علمی تحقیقاتی حضرت ولیعصر(عج) عرضه شد.
آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به این که این کتاب دارای امتیاز های مهمی است، جامعیت را نخستین آن ذکر کرد و افزود: در این کتاب نام 19هزار راوی حدیث آمده در حالی که وقتی به آثار دیگر روایی و حدیثی مانند اصول کافی نگاه می کنیم، فقط اسامی چهار هزار تن ذکر شده است.
وی ادامه داد: در این اثر نه تنها راویان کتاب کافی، بلکه راویان کتب اربعه و بحارالانوار نیز استخراج شده و مورد بجث قرار گرفته که این جامعیت و گسترش قابل توجه است‌.
وی دومین امتیار این اثر را نام بردن از رجال در کتاب های روایی اهل سنت دانست و گفت: سوابق عده ای از راویان حدیث که نامشان در صحیحه یعنی صحیح بخاری و صحیح مسلم برده شده نیز در این کتاب آورده شده که زمینه شناخت بهتر رجال حدیثی شیعه را فراهم می کند.
آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که در بسیاری از کتاب های رجال، راویان حدیث مجهول الحال هستند، افزود: در این کتاب به مجهول بودن این افراد قناعت نشده و با تبیین قراین و شواهدی از جمله روایت ها هویت آنها مشخص شده است.
7403 / 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.