به گزارش ایرنا ، در پی افزایش دما و مصرف برق ، طرح نوبت بندی خاموشی در سطح شهرستان های ورامین، قرچک، پیشوا و پاکدشت از هفته گذشته آغاز شد و طی آن در مناطق مختلف شهرستان ، برق به صورت نوبتی و هر نوبت دو ساعت قطع شد.
با اعلام برنامه زمان بندی خاموشی ها در سطح مناطق ، مردم نیز به برنامه های خود را تنظیم کرده و خاموشی را که اغلب در ساعات اوج گرما بود را تحمل کردند ولی این خاموشی ها از ابتدای هفته جاری از یک نوبت به دو نوبت افزایش یافته به طوری که امروز اکثر مناطق ورامین با دو بار قطعی برق و هر بار سه ساعت مواجه شدند.
قطع برق علاوه بر ایجاد مشکل برای مشترکین خانگی ، برای تولید کنندگان ، کشاورزان و دامداران نیز مشکل ایجاد کرده است و این امر باعث شده تا عده ای از مردم در اعتراض به افزایش میزان خاموشی ، در مقابل اداره برق تجمع کنند.

**قطع برق در سطح منطقه باید به صورت عادلانه توزیع شود
فرماندار ورامین در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: اگر کشور با 6 هزار مگاوات کمبود نیروی برق مواجه است ، این کمبود باید با خاموشی به طور عادلانه در سطح کشور جبران شود نه این که شهرستانی مانند ورامین از تعداد دفعات خاموشی برخوردار شود.
محمدرضا یوسفی گفت: از ابتدای امروز - چهارشنبه - در دو نوبت صبح و عصر برق اکثر مناطق ورامین قطع شد که این امر باعث اعتراض بسیاری از مردم مواجه شد.
وی بیان کرد: در تماسی که دقایقی پیش با مدیرعامل شرکت برق منطقه ای استان تهران صورت گرفت ، مراتب اعتراض مردم را به خاموشی ناعادلانه برق در شهرستان ورامین و مناطق اطراف ابلاغ شد.
وی اظهار داشت : دشت ورامین علاوه بر مصارف خانگی ، از تعداد زیادی واحدهای تولیدی ، دامداری ، مرغداری ، پرورش شترمرغ ، گل و گیاه و دیگر واحدهای تولیدی برخوردار است که قطع مکرر برق می تواند خسارات جبران ناپذیری را به آن ها وارد کند.
ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.