به گزارش ایرنا، مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: پیش از این قرار بود 10 شهید در اصفهان تشییع شوند که روز گذشته یکی از این شهدا به نام سید مهدی مرتضوی فرزند سید هاشم در شهر درچه تشییع و خاکسپاری شد.
جعفر عسکری ادامه داد: البته طی دیروز و امروز دو جانباز شهید به نام های محمد رضا لقمانی به خیل شهدا پیوستند و امروز نیز یک جانباز قطع نخاعی به نام محمد علی صابری به جمع دوستان شهیدش پیوست که همراه با 9 شهید سال های دفاع مقدس در اصفهان تشییع می شوند.
وی خاطر نشان کرد: این مراسم فردا از ساعت 18 در میدان امام (ره) اصفهان برگزار می شود و پس از قرائت قرآن و سرود جمهوری اسلامی ایران، برنامه هایی چون اجرای گروه سرود 500 تفری دختران محجبه، اجرای سرود توسط حامد زمانی، سخنرانی حجت الاسلام مهدی گرجی در خصوص صیانت از خانواده و برنامه مداحی و تشییع شهدا تدارک دیده شده است.
عسکری اضافه کرد: 15 غرفه فرهنگی در اطراف میدان امام (ره) در این مراسم در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به تقارن این تشییع با روز حجاب و عفاف، اظهارکرد: این شهدا تا خیابان نشاط اصفهان تشییع و پس از آن به گلستان شهدای اصفهان منتقل می شوند.
وی اضافه کرد: تعدادی از این شهدا نیز برای خاکسپاری به شهرهای محل تولدشان منتقل خواهند شد.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی، فرهنگ ایستادگی و پایداری که به جهان صادر کرده است، ادامه داد: این فرهنگ منافع دشمن را در منطقه و جهان به خطر انداخته است و لذا دشمن تمام امکانات خود را به کارگرفته تا به این انقلاب ضربه بزند.
عسکری از بین بردن هویت دینی و ایرانی و از بین بردن نهاد خانواده را یکی از برنامه های دشمن برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران بیان کرد و افزود: تربیت خانواده است که شهید حججی ها را پرورش می دهد و لذا دشمن از طریق فضای مجازی خانواده را هدف قرار داده و برای این منظور با تمام قوا به میدان آمده است.
وی تصریح کرد: مراسم های تشییع شهدا علاوه بر حفظ و صیانت از خانواده و تجدید میثاق با شهدا، نشان از پشتیبانی مردم از نظام و ارزش های دینی دارد.
همچنین مسوول دفتر بانوان استانداری اصفهان نیز در این نشست گفت: در هفته عفاف و حجاب 35 همایش و نشست علمی در خصوص حجاب و عفاف، 10 نمایشگاه، 10 کارگاه آموزشی بررسی حجاب و عفاف از ابعاد روانشانسی و جامعه شناسی برگزار می شود.
' سهیلا اثنی عشران ' ادامه داد: سه مسابقه پیامکی، عکاسی و انتخاب مدارس نمونه و فعال در حوزه حجاب و عفاف، توزیع بسته های فرهنگی در سطح شهر، برگزاری دو تریبون آزاد در خصوص حجاب و عفاف در دانشگاهها، فراخوان پویش های مردمی و اعزام مبلغ از دیگر برنامه های این هفته است.
19 تا 25 تیرماه به عنوان روز حجاب و عفاف نامگذاری شده است .
در هفته حجاب و عفاف امسال با شعار 'جادوانه باد قیام خونین گوهر شاد عظیم ترین و مظلومانه ترین قیام جهان در دفاع از حجاب' دهها برنامه در اصفهان برگزار می شود.
یکی از این برنامه ها تشییع 11 شهید سالهای دفاع مقدس است.
اسامی این شهدا عبارتند از:
- سید محمد علی مهاجری فرزند حسین متأهل و زاده کشور عراق و اهل اصفهان بوده که در سال 1361 در عملیات رمضان به شهادت رسیده است.
2- عباس محقق طباطبایی فرزند زین‌العابدین اهل اصفهان و مجرد بوده که در سال 1361 در عملیات رمضان به درجه رفیع شهادت نائل شده است.
3- سید رسول حسینی فرزند حسن اهل اصفهان و مجرد بوده و در سال 1361 در عملیات رمضان به شهادت رسیده است.
4- حیدر غلامی فرزند حسین اهل نجف آباد مجرد بوده که پس از اعزام از طریق جهاد سازندگی در 23 تیرماه 1361 در عملیات رمضان واقع در شرق بصره به درجه رفیع شهادت نائل شده است.
5- محمدرضا میرزاامیری فرزند عباسعلی مجرد بوده و در 31 تیرماه 1361 در عملیات رمضان به شهادت رسیده است.
6- سید منصور معین‌الدین فرزند سید مهدی مجرد بوده و در سال 1361 در عملیات رمضان به درجه رفیع شهادت نائل شده است.
7- فرزاد سلطانی فرزند خسرو مجرد بوده و در 10 اردیبهشت سال 1361 در عملیات بیت‌المقدس واقع در شهر آبادان به شهادت رسیده که دو تن از برادران او نیز به درجه رفیع شهادت نائل شده‌اند این شهید والا مقام دومین شهید خانواده سلطانی است.
8- حسین عطایی کچوئی فرزند عوضعلی متأهل و دارای 3 فرزند از کارکنان بیمارستان امین اصفهان بوده در سال 1361 به عنوان امداگر رزمی در عملیات رمضان به شهادت رسیده است.
9- رمضانعلی ضیایی فرزند حسینعلی، زاده شهرستان مبارکه و مجرد بوده و در 23 تیرماه 1361 در عملیات رمضان به شهادت رسیده است این شهید والا مقام فرزند دومین شهید خانواده ضیائی است.
10. شهید محمد رضا لقمانی جانباز 70 درصد که روز گذشته به پس از سالها رنج و تحمل سختی به خیل دوستان شهیدش پیوست.
11. شهید محمد علی صابری جانباز قطع نخاعی که در منطقه عملیاتی چزابه سال در سال 60 قطع نخاع شد و پس از 37 سال صبح امروز به درجه رفیع شهادت نائل شد.
/7134 / 2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.