به گزارش ایرنا از هفته گذشته تا پایان تیرماه جاری ساعت کاری ادارات در شهر تهران از 6 تا 14 و در شهرستان های استان از 6:30 تا 13:30 اعلام شده است.
به گزارش روز سه شنبه استانداری، «محمدحسین مقیمی» در حاشیه جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران اظهارداشت: با تغییر ساعت کاری ادارات ساعت اوج مصرف برق (پیک مصرف از 13.30 الی 18) در ادارات تغییر پیدا کرد و با همکاری همه سازمان های ملی و استانی برق زیادی صرفه جویی شد.
استاندار تهران با تشکر از همراهی سازمان بهزیستی و اعلام فعالیت مهدهای کودک از ساعت 5:30 همزمان با اجرای طرح تغییر ساعات اداری عنوان کرد: شرکت اتوبوسرانی، مترو و تاکسیرانی نیز آغاز فعالیت و خدمات رسانی خود را با ساعت جدید ادارات هماهنگ کردند و با همراهی مردم و همه بخش ها کار بزرگی تا امروز در صرفه جویی برق استان تهران انجام شده است.
مقیمی گفت: با اجرای این طرح دستگاه ها مولدهای برق خود را به روزرسانی کردند و ساختمان های بلندمرتبه که تا پیش از این از برق اضطراری کمتر استفاده می کردند این دستگاهها را به کار گرفتند.

* صرفه جویی 300 مگاوات برق تهران
همچنین مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ گفت: تا امروز 300 مگاوات مصرف برق در تهران با تغییر ساعت کاری ادارات کاهش پیدا کرده است.
«حسین صبوری» با اشاره به زمان اوج مصرف برق در تهران قبل از اجرای مصوبه تغییر ساعت کاری ادارات اظهار داشت: اوج مصرف برق ادارات ساعت 11 تا 6 بعدازظهر و بیشترین حجم مصرف مربوط به استفاده از وسایل سرمایشی است.
وی روند صرفه جویی مصرف برق در ادارات و سازمان های مستقر در استان تهران را مستلزم خاموشی وسایل سرمایشی پس از ساعت 13.30 عنوان و بیان کرد: تنظیم چیلرها و سیستم های سرمایشی در 25 درجه و خاموش کردن لامپ های اضافی در ادارات تا حد زیادی در کاهش مصرف برق موثر است.
تهرام/7247/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.