به گزارش خبرگزاری خبرانلاین مدیرعامل شرکت توزیع برق استان در این همایش به نقش اساسی اصناف در کاهش مصرف برق اشاره کرد و گفت :در بین اقشار مختلف جامعه ، اصناف نقش مهمی را در اصلاح الگوی مصرف داشته و می توانند الگوی مناسبی برای سایرین باشند .
مهندس سید محمد موسوی زاده با عنوان اینکه تغییر رفتار مصرفی یک امر زمان بَر است افزود : مدیریت مصرف منابع انرژی را می باید از خودمان شروع کرده و این فرهنگ را در جامعه تعمیم دهیم .

وی با ابراز این که در حال حاضر مصرف برق از تولید آن پیشی گرفته یادآور شد : در صورتی که مدیریت مصرف سمت تقاضا رعایت نگردد ، خاموشی های ناخواسته به مشترکین اعمال خواهد شد .
مهندس موسوی زاده با بیان این که شدت مصرف انرژی در ایران 4/4 برابر دنیا است تصریح کرد : یک درصد جمعیت دنیا را داریم و دو درصد انرژی جهان را مصرف می کنیم .
وی با اظهار این که رشد پیک بار انرژی الکتریکی استان نقطه به نقطه سال 97 نسبت به سال 96 ، از 403 مگاوات به 447 مگاوات رسیده خاطرنشان کرد : این میزان حدود 11 درصد رشد را نشان می دهد و متوسط رشد بار الکتریکی در دنیا از صفر تا سه درصد می باشد .
وی اضافه کرد : آموزش و آگاه سازی ، مدیریت صحیح بر زمان مصرف دستگاه ها و تجهیزات ، انتخاب صحیح و مناسب تجهیزات برقی ، مدیریت بار و ممیزی انرژی ، بهینه سازی و اصلاح سیستم های تاسیساتی موجود و بهره گیری از شرایط اقلیمی برای کاهش مصرف انرژی ، به عنوان مهم ترین راه های بهینه سازی انرژی درتاسیسات است .

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 962182
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.