به گزارش ایرنا، سیدعلی پاک نژاد روز شنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع آب با دستور کار جداسازی آب شرب فضای سبز این شهرستان افزود: اگرچه نگهداری و مراقبت از فضای سبز ضرورت دارد اما باید شهرداران روش های دیگری را جایگزین استفاده از آب شرب برای آبیاری آنها کنند.
وی با بیان اینکه روش آبیاری فضای سبز در این شهر صحیح نیست و باید مدیریت شود، اظهارداشت: استفاده از پساب فاضلاب، آبیاری قطره ای و آب چاه ها در اولویت شهرداری ها به منظور آبیاری فضای سبز باشد.
رئیس شورای حفاظت از منابع آب گناوه گفت: باتوجه به وضعیت کم آبی در کشور بویژه استان بوشهر استفاده از روش های نوین کشاورزی باید در اولویت کاری قرار گیرد.
وی از مردم این شهرستان خواست در مصرف آب و برق نهایت صرفه جویی را داشته باشند.
فرماندار گناوه اظهارداشت: درصورتیکه مردم درتابستان 10 درصد در مصرف آب و برق صرفه جویی کنند با خاموشی و کم آبی مواجه نخواهند شد.
دراین نشست اعضای کارگروه گزارشی از برنامه ها و فعالیت های حوزه کاری خود در حوزه آب ارایه دادند.
استان بوشهر که در منطقه گرم و خشک کشور واقع است با کمبود شدید منابع آب روبرو است، طوریکه 95درصد آب شرب شهرها و روستاهای آن از استان های همجوار تامین می شود.
یکی از منابع تامین کننده آب استان بوشهر سد کوثر در استان کهگیلویه و بویراحمد است و بخش دیگری از چشمه ساسان و شاپور در کازرون استان فارس تامین می شود.
آب شهرستان گناوه با 103هزارنفر جمعیت درشمال استان بوشهر از خط انتقال سد کوثر تامین می شود.
6164/6043*8
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.