رئیس اداره فرهنگی، هنری و اردوهای آموزش و پرورش استان گیلان در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: پایگاه های غنی سازی اوقات فراغت این اداره کل در یک هزار و 200 پایگاه شامل کانون های فرهنگی تربیتی، مدارس قرآن، دارالقران ها، هنرستان های فنی و حرفه ای، کار و دانش ، اردوگاه ها، پژوهش سراها و غیره است.
جمیل غریب اظهار داشت: در پایگاه های غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزی در استان گیلان برنامه های مختلفی در رشته های آموزش قرآن کریم، فعالیت های فرهنگی، هنری و صنایع دستی، آموزش رایانه، رشته های مهارتی از جمله جوشکاری و تراشکاری اجرا می شود.
وی اعزام راهیان نور، برگزاری اردوهای طرح هجرت و جهادی را از دیگر برنامه ها در پایگاه های غنی سازی اوقات فراغت آموزش و پرورش استان گیلان ذکر و خاطر نشان کرد: در تیرماه و دهه کرامت امسال نیز اردوهای بنیاد علوی و اعزام زیارت اولی ها انجام می شود.
وی پیش بینی کرد که یکصد و 10 هزار دانش آموز از برنامه های غنی سازی اوقات فراغت این پایگاه ها بهره مند شوند.
پارسال ۱۰۹ هزار دانش آموز در استان گیلان در کلاس های اوقات فراغت آموزش و پرورش شرکت کردند.

** آغاز ثبت نام کلاس های اوقات فراغت کانون مشکات گیلان
مسئول واحد فرهنگی هیات روضات الحسین (ع) گفت: همزمان با فصل تابستان و در راستای استفاده بهینه از اوقات فراغت جوانان و نوجوانان، با شروع به کار کانون فرهنگی - تربیتی مشکات زیر نظر هیات روضات الحسین (ع) رشت ثبت نام در این کانون نیز آغاز شده است.
مهیار فتحی پور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به اهمیت برنامه ریزی برای استفاده مفید از اوقات فراغت جوانان و نوجوانان و آماده سازی آنانن برای پذیرش مسوولیت‌ های فردی و اجتماعی افزود: ایجاد بسترهای مناسب برای بهره گیری مطلوب و متعادل فرهنگی و هنری از اوقات فراغت باید در دستور کار مدیران فرهنگی قرار گیرد.
وی با تشریح برنامه های کانون فرهنگی تربیتی مشکات در فصل تابستان خاطر نشان کرد: کلاس های این کانون در سه قالب مهارت آموزی، علمی - آموزشی و تفریحی برگزار می شود.
وی با بیان این که کلاس های مهارتی در این کانون شامل سواد رسانه و بازی های کامپیوتری، امداد و نجات، دوره رباتیک و دفاع شخصی است، تصریح کرد: برنامه های علمی - آموزشی شامل کلاس های تقویتی و تفریحی ازجمله دارت، تیراندازی با تفنگ بادی، فوتبال، فوتسال، فوتبالدستی، مسابقه ها و بازی های گروهی، سوارکاری، تیراندازی، پینت بال، استخر، اکران فیلم و اردوهای سیاحتی و زیارتی است.
فتحی پور حضور نخبگان علمی، فرهنگی و ورزشی در کانون، گفتگوی صمیمی با آنها، دیدار با خانواده ‌های شهدا در تابستان را از دیگر برنامه‌ های کانون مشکات عنوان و اضافه کرد: برگزاری همایشی با محوریت مثلث تربیتی خانواده، مدرسه و تشکل های مذهبی از دیگر برنامه هاست.
مدیر کانون فرهنگی تربیتی مشکات با بیان اینکه زمان ثبت نام در این کانون از دوم تا هفتم تیرماه در مدرسه شهدای مدافع حرم در چهار راه گلسار رشت انجام می شود، اظهار داشت: علاقمندان برای کسب اطلاع بیشتر می توانند با شماره 09119375019 تماس بگیرند.
در سال تحصیلی گذشته بیش از 370 هزار دانش آموز در مدارس استان گیلان تحصیل کردند.
7286 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.