به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز یکشنبه در همایش فعالان حوزه فرهنگ دینی ایلام اظهار کرد: با ورود به چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی و مهم ترین برهه از تاریخ کشور که همزمان با بدعهدی های آمریکا است، باید نقاط ضعف را رفع و نقاط مثبت را تقویت کنیم.
وی با اشاره به سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی افزود: نظام ما بر پایه جمهوریت و اسلامیت بنا نهاده شده و استقلال به معنای کامل در کشور حکم فرماست، با وجود گره های بسیار به بخشی از شعارها و اهداف جمهوری اسلامی رسیده ایم.
استاندار ایلام یادآور شد: همه ما دولت، ملت و حکومت سرنشینان یک کشتی هستیم که باید اتحاد خود را در برابر دشمنان حفظ و تابع رهبر بوده و اصول و ارکان نظام را بپذیریم.
سلیمانی دشتکی تاکید کرد: یکی از مشکلات عمده کشور بیکاری است که همه مسئولان در بخش های مختلف باید زمینه توسعه و ایجاد اشتغال را فراهم و با ارائه راهکار کاستی های فرهنگی، دینی، اجتماعی و اقتصادی را رفع کنند.
وی با بیان اینکه ایران کشوری با مردم سالاری دینی است، گفت: آرا مردم در جمهوریت نظام لحاظ شده و برای حفظ آن صدها هزار شهید تقدیم شده است، اگر از اهداف خود دست برداریم خون شهدا پایمال و نظام به خطر خواهد افتاد.
استاندار ایلام اضافه کرد: برای حفظ نظام باید تابع مقام معظم رهبری باشیم، با فساد مبارزه و مشکلات جامعه را بزرگنمایی نکنیم.
سلیمانی دشتکی به موضوع اربعین نیز اشاره کرد و افزود: موضوع اربعین بعنوان یکی از ظرفیت های دینی و مذهبی باید برای استان بعد اقتصادی و اشتغال ایجاد کند.
وی یادآور شد: کنگره اربعین باید بطور کامل مردمی شود و از ظرفیت خیران و تشکل های مردمی استفاده کرد دولت نیز باید زیرساخت هایی از جمله جاده، آب، برق و گاز را فراهم کند و در کنار آن مجتمع های انتفاعی با سود اقتصادی برای مردم استان راه اندازی شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی ایلام نیز در این نشست گفت: سازمان تبلیغات اسلامی اولین نهادی است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی بصورت شورا در سال 60 تشکیل شد و در سال 68 به سازمان ارتقا یافت.
حجت الاسلام محمد فتاحی افزود: بیش از 460 روحانی در هشت سال دفاع مقدس به جبهه ها اعزام شده اند و 460 کارشناس اداری قرآنی در کل کشور فعالیت می کنند.
وی یادآور شد: 240 مبلغ مذهبی در سطح استان فعالیت دارند که از این میزان 80 نفر همراه خانواده های خود در مناطق روستایی و محروم فعالیت می کنند.
وی با اشاره به راه اندازی سه پایگاه فرهنگی در مناطق حاشیه ای ایلام گفت: سه پایگاه فرهنگی در راستای کنترل و پیشگیری از آسیب های اجتماعی راه اندازی می شود و سه روحانی نیز در این پایگاه ها مستقر می شوند.
حجت الاسلام فتاحی تاکید کرد: کانون های تبلیغی، انجمن های اسلامی و اتحادیه موسسات قرآنی باید تقویت شوند چرا که در صورت تقویت تشکل های دینی یک انقلاب فرهنگی رخ می دهد و در کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی تاثیر گذار خواهند بود.
اول تیرماه سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی است که در این راستا همایش فعالان حوزه فرهنگ دینی در ایلام با حضور استاندار و معاونان برگزار و به فعالان این حوزه لوح تقدیر اهدا شد.
7180/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.