رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: مجموعه قضائی استان اردبیل بیش از آنکه به فکر مچ‌گیری باشد درصدد دستگیری و حل مشکلات مردم و مراجعین به این مجموعه هستند .
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، حجت‌الاسلام محمدعلی قاصدی در جلسه شورای استان اردبیل در مجتمع فدک این شهر با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی که در آتش کینه و خشم دشمنان سوخت اما همواره در مسیر احقاق حق و برپائی عدالت گام برمی‌داشت، اظهار کرد: در جامعه اسلامی مهمترین وظیفه دستگاه‌ها و نهادهای مختلف به ویژه نهاد قضائی اجرای عدالت و برپایی قسط و داد است.
وی حضرت علی(ع) را نقطه برجسته تاریخ در اجرای عدالت به عنوان آرزوی به حق جامعه بشری یاد و خاطرنشان کرد: ما در جامعه امروزی نیز به عنوان برجسته‌ترین و شاخص‌ترین کار در نظام حاکمیتی اجرای حدود الهی و عدل و قسط را مدنظر قرار می‌دهیم که این خود زمینه‌ساز حرکت‌های سالم در جامعه محسوب می‌شود.
رئیس کل دادگستری استان اردبیل ضرورت توجه به موضوع مهم پیشگیری از وقوع جرم و همچنین کاهش پرونده‌های کیفری را یادآور شد و افزود: براساس ظرفیت‌های قانونی دستگاه قضائی می‌تواند به شکل گسترده در حوزه‌های مختلف ورود پیدا کند که ما علاوه بر رسیدگی به 380 هزار پرونده در طول سال با برگزاری جلسات حقوق شهروندی و حقوق بیت‌المال سعی داریم یاریگر سایر دستگاه‌های و نهادها باشیم.
قاصدی حمایت قضائی از تولید و اشتغال را در کنار سالم‌سازی فضای خدمت‌رسانی به مردم در دستگاه‌ها و نهادهای مختلف یادآور شد و گفت: ما به دنبال مچ‌گیری نیستیم بلکه سعی در دست‌گیری و یاریگری داریم و ما این کار را از خود مجموعه دستگاه قضایی و برخورد با کارکنان متخلف آغاز کردیم که حتی برای آنها حکم انفصال از خدمت، اخراج و حبس صادر شده است.
در ادامه این جلسه معاون استاندار اردبیل نیز در سخنانی از راه‌اندازی میز خدمت به شکل الکترونیکی برای مراجعین به دستگاه‌های اجرایی خبر داد و اظهار کرد: همه دستگاه‌ها مکلف هستند تا از همین ماه میز خدمت را در ادارات خود راه‌اندازی کنند.
بهمن حسین‌زاده به الزام دستگاه‌های اجرایی و همچنین پیشخوان‌ها برای اجرای طرح استعلام برخط در شناسایی اصالت اشخاص و مراجعین اشاره کرد و گفت: در قالب این طرح دیگر نیازی به دادن کپی شناسنامه و کارت ملی نیست و اشخاص تنها با شماره ملی خود می‌توانند از خدمات الکترونیکی در دستگاه‌ها و شبکه دولت استفاده کنند.
در این جلسه نماینده شورای روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی نیز با بیان اینکه باید از شرایط روزمرگی و پریشان‌حالی در روابط عمومی‌ها گذر کرده و به سمتمی حرکت کنیم تا روابط عمومی‌ها نقش موثری در هدایت افکار عمومی داشته باشند، خاطرنشان کرد: روابط عمومی‌ها با همکاری رسانه‌ها می‌توانند در بخش اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی شایسته عمل کنند.
غلامحسین غاربی گفت: بعد از گذشت 7 دهه هنوز روابط عمومی‌ها در دستگاه اجرایی به جایگاه خود نرسیده‌اند و با وجود اینکه قرار بود پنج در هزار از رقم بودجه مصوب دستگاه‌ها به روابط عمومی‌ها اختصاص یابد اما این کار تاکنون انجام نشده است.
وی ضرورت گذر از روابط عمومی‌های سنتی را در رسیدن به روابط عمومی علمی و فراگیر یادآور شد و تصریح کرد: در روابط عمومی‌های آرمانی قطعا منافع نظام و مردم در نظر گرفته شده و ما در قالب یک برنامه جامع می‌توانیم در قالب الگوئی در این حوزه موفق عمل کنیم.
غاربی محورهای کاری شورای هماهنگی روابط عمومی‌ها را تقویت و توسعه فرهنگ مطالعه، اطلاع‌رسانی از فعالیت‌های دولت تدبیر و امید با هدف امیدآفرینی و نشاط آفرینی و کمک به نشریات در خروج از رکود فعلی اعلام کرد. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.