براتعلی حاتمی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه دانش آموزان خراسان شمالی در مصرف نکردن رتبه آخر در کشور را دارند افزود: باید تلاش کنیم که این رتبه خود را حفظ کنیم و دانش آموزان این استان به مصرف مواد مخدر گرایش پیدا نکنند.
به گزارش ایرنا در شرایطی که بر اساس آمار متوسط شیوع اعتیاد در بین دانش آموزان 2.1 درصد است، این آمار در استان خراسان شمالی 1.7 درصد است.
95.2 درصد دانش آموزان نیز در پرسش نامه ای بیان داشته اند که هیچ ماده مخدری را مصرف نکرده اند و نخواهند کرد، از این نظر نیز این استان از میانگین کشوری بالاتر است.
به گزارش ایرنا به نقل از دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی نرخ شیوع مواد مخدر در سطح کشور 5.4 درصد و در این استان 7.2 درصد است.
احمد ریواده اظهار داشت: میانگین سن شیوع مواد مخدر در سطح کشور 24 سال و در خراسان شمالی 32 سال است.
وی درباره اعتیاد دانش آموزان استان به مواد مخدر اظهار داشت: بیش از 95 درصد از دانش آموزان استان اعلام کرده اند که هیچ گونه مواد مخدر مصرف نکرده اند و در این زمینه وضعیت استان مناسب است.
ریواده درباره اعتیاد دانشجویان افزود: نرخ شیوع مصرف مواد مخدر و محرک در میان دانشجویان استان 6.6 درصد است که از میانگین کشوری که 5.6 درصد به ثبت رسیده، بیشتر است.
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی بر ارائه برنامه های آموزشی و پیشگیری از اعتیاد در بین دانش آموزان تاکید کرد و گفت: هم اکنون طرح های مختلفی در مدارس این استان به خصوص در حاشیه شهرها در حال برگزاری است.
حاتمی اظهار داشت: برای اجرای طرح های آموزشی و پیشگیری، برگزاری جشنواره ها، طرح مجد جاده دانایی نیز در این استان اجرا شده است.
وی افزود: 12 هزار دانش آموز در راستای پیشگیری از اعتیاد و توانمند سازی زیر پوشش قرار گرفته اند که برنامه ریزی شده است بیش از 30 هزار دانش آموز در سال تحصیلی جاری آموزش ببینند.
خراسان شمالی با جمعیت 863 هزار نفر بیش از 164 هزار دانش آموز دارد.
6042/3007/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.