فرماندار شهرستان اهر گفت: اصناف و صاحبان صنایع نقش مهمی در ترویج خرید و فرهنگ سازی استفاده از کالاهای تولید داخلی دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ زاهد محمودی در مراسم گرامی‌داشت روز اصناف شهرستان اهر که با حضور روئسای اتحادیه ها و برخی اصناف و کسبه برگزار شد، با اعلام اینکه اصناف و صاحبان صنایع نقش مهمی در ترویج خرید و فرهنگ سازی استفاده از کالاهای تولید داخلی دارند، گفت: ترویج خرید کالای تولید داخلی باید به یک نهضت ملی در کشور تبدیل شود که در این میان اصناف و صاحبان صنایع نقش مهم و کلیدی را ایفا می کنند.

وی با اشاره به اینکه اصناف نقش عمده ای در رونق اقتصادی و فضای کسب و کار دارند، افزود: یکی از ظرفیت های بالقوه اصناف که بایستی با اتخاذ تدابیر سازنده به حالت بالفعل مبدل شود، این است که باید از خرید و عرضه اقلام و محصولات تولیدات خارجی که نمونه و مشابه داخلی آن وجود دارد، اجتناب کنند.

فرماندار اهر در خصوص نقش اصناف و اهمیت آن در تقویت تولیدات داخلی نیز گفت: اگر شهروندان و مصرف کنندگان به تولیدات داخلی اطمینان داشته باشند و اصناف نیز کالای باکیفیت و مرغوب روانه بازار کنند، بسیاری از مشکلات مرتبط با فقدان بازار مناسب، رفع خواهد شد.

محمودی در ادامه تاکید کرد: اصناف و بازاریان باید با رعایت حقوق مصرف کنندگان و ارائه کالای داخلی و ایرانی و پرهیز از کم فروشی و گران فروشی، با جلب رضایت عموم مردم در حفظ آرامش نسبی در جامعه اقدام نمایند.

وی همچنین با اشاره به نقش تاثیرگذار اصناف در مسائل فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی هر شهرستان و بالتبع کشور، ابراز داشت: اصناف و بازاریان با حرکت در کنار مسئولین و فعالیت های خود در شهرستان می توانند مسبب یک اقتصاد شکوفا باشند.

فرماندار اهر خاطرنشان کرد: اصناف از نمونه واحدهای فعال اقتصادی به شمار می روند که در صورت ایفای نقش سازنده قادر به ایجاد تحولاتی ارزنده در نظام اقتصادی کشور خواهند بود.

زاهد محمودی در ادامه ضمن بیان اینکه با ایجاد فضای تعامل بین مردم و مسئولین بسیاری از مشکلات اصناف و مردم برطرف خواهد شد، گفت: تعادل و تنظیم بازار یکی از وظایف اتاق اصناف بوده که حمایت دستگاه های مختلف شهرستان پشتوانه قوی برای اصناف شهرستان می باشد.

وی به نقش کلیدی اصناف در در دوران هشت سال دفاع مقدس و نیز در دوران تحریم های ظالمانه اشاره کرد و افزود: ساماندهی اقتصادی در دستور کار دولت قرار دارد که برای این منظور نیازمند مشارکت همگانی مردم و به خصوص اصناف و صاحبان صنایع هستیم.

فرماندار شهرستان اهر در پایان یکی از مهمترین مشکلات اصناف شهرستان را عدم آگاهی از قانون مالیات و ارزش افزوده عنوان کرد و گفت: از مسئولان امور مالیاتی شهرستان انتظار داریم در جهت رفع مشکلات مالیاتی اصناف با رویکرد مساعدت حداکثری و تقویت اطلاع رسانی و آموزش به آنان کمک شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.