قاسم شهابی روز شنبه در نشست خبری مدیران صنعت برق استان با اصحاب رسانه میزان تلفات کنونی برق در مازندران را 13 درصدی اعلام و پیش بینی کرد که با اقدامات برنامه ریزی شده تا پایان سال این میزان به 11 درصد کاهش می یابد.
وی مهم ترین علتت تلفات برق در مازندران را فرسودگی و ضعف خطوط و سرقت اعلام کرد.
استان مازندران دارای 2 شرکت توزیع برق با عنوان ' شرکت توزیع برق مازندران ' و ' شرکت توزیع برق غرب مازندران است . شرکت توزیع مازندران از گلوگاه تا انتهای حوزه استحفاظی آمل را پوشش می دهد.
شهابی میزان فرسودگی خطوط توزیع استان را 25 درصد اعلام کرد و گفت که برای اصلاح و نوسازی شبکه توزیع فرسوده بیش از 300 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
وی کمبود منابع مالی را مانع مهم اصلاح کامل خطوط توزیع دانست و افزود که باید با این مشکل کنار آمد .
مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران یکی از برنامه های اصلاحی در کاهش تلفات برق را مقابله با سرقت این انرژی دانست و تاکید کرد که شرکت توزیع به صورت جدی به دنبال شناسایی و برخورد با متخلفان است.
شرکت توزیع برق مازندران یک میلیون و 350 هزار مشترک دارد که 80 درصد آنان مشترک خانگی هستند.
** کولرها ، مصرف کننده اصلی برق در مازندران
مدیر عامل شرکت توزیع برق مازندران مهم ترین کار در زمینه مدیریت مصرف این انرژی را ' سرویس کولرها ' توسط مشترکان دانست و اظهار داشت : این اقدام تا 30 درصد در مصرف انرژی و تا 70 درصد در بازدهی کولرها تاثیرگذار است.
وی افزود : سرویس سامانه ای سرمایشی در منازل و همچنین ادارات و شرکت ها باید به صورت جدی و مرتب انجام شود.
شهابی گفت : اگر مدیریت مصرف انجام نشود ، احتمال خاموشی ها افزایش خواهد یافت و آخرین امید در این مسیر مردم هستند که باید مدیریت مصرف داشته و از لوازم پرمصرف برقی در پیک مصرف استفاده نکنند.
نشست خبری مدیران صنعت برق استان امروز در سالن استانداری مازندران با حضور مدیران شرکت های توزیع برق و مدیرعامل برق منطقه ای مازندران و گلستان و همچنین رئیس نیروگاه شهید سلیمی برگزار شد.
7335/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.