به گزارش خبرنگار ایرنا محسن علوی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: جشنواره رسانه ای در سه بخش صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری و بخش ویژه منظر فرهنگی هورامان و ثبت جهانی برگزار می شود.
وی اظهار داشت: اداره کل میراث فرهنگی کردستان از تمامی اصحاب رسانه، روزنامه نگاران و اعضای خانه مطبوعات استان دعوت می کند، در بخش های خبر، گزارش، یادداشت، تحلیل، عکس، مصاحبه، گرافیک، کاریکاتور و تولیدات رادیویی و تلویزیونی در محورهای مورد نظر جشنواره شرکت کنند.
علوی با اشاره به اینکه فراخوان این جشنواره به زودی در رسانه های استان منتشر خواهد شد، اظهار داشت: ایجاد رقابت مثبت و افزایش انگیزه و خلاقیت رسانه ها، توسعه ظرفیت های موجود رسانه ای، آشنایی با ظرفیت ها و قابلیت های رسانه ای مکتوب و مجازی و بهره گیری از این قابلیت ها برخی از اهداف این جشنواره است.
وی اضافه کرد: افزایش توجه رسانه ای به میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، تولید محتوای رسانه ای و معرفی ظرفیت های گردشگری کردستان و افزایش توجه به ظرفیت های فرهنگی و طبیعی هورامان از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان افزود: این جشنواره در بخش حرفه‌ای در هشت گرایش برگزار می شود که شامل سرمقاله، مقاله، تحلیل و یادداشت، عکس خبری (تک عکس و گزارش تصویری)، گرافیک و صفحه آرایی (ویژه مطبوعات)، تیتر، خبر، مصاحبه، گزارش (خبری و غیر خبری) و کاریکاتور (طنز تصویری) است.
وی اضافه کرد: در بخش ویژه هم تولیدات تحلیلی مندرج در رسانه ها با موضوعات گردشگری و حمایت از کالای ایرانی و ثبت جهانی منظر فرهنگی هورامان داوری می شود:
علوی افزود: در بخش جنبی هم گزارشات رادیویی و تلویزیونی، تیزر، پادکست، موشن گرافیک، و پویانمایی پذیرفته می شود.
استان کردستان دارای یک هزار و 520 اثر تاریخی شناسایی شده شامل آثار باستانی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول، قنات و مکان های طبیعی است و هم اکنون 875 اثر از این تعداد شامل 773 اثر غیر منقول شامل (آثارتاریخی، تپه، محوطه و بنا)، 24 مورد میراث طبیعی، 56 مورد میراث معنوی و 23 مورد میراث منقول در فهرست آثار باستانی کشور به ثبت رسیده است.
6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.