به گزارش خبرنگار ایرنا ، شمس الله شریعت نژاد روز پنجشنبه در نشست شورای اداری شهرستان عباس آباد افزود : بر اساس گزارش های مستند ، تا پیش از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید حدود 31 هزار واحد مسکونی غیر مجاز در حریم شهرهای مازندران ساخته شده بود .
وی علت موفقیت دولت تدبیر و امید در برخورد با ساخت و ساز غیرمجاز را اجرای درست قانون دانست و گفت : ساخت و سازهای غیرمجاز در حالی در مازندران تا پیش از این دولت ادامه داشت که قانون حفظ کاربری اراضی باغی و زراعی مصوب سال 74 است که در سال 85 هم اصلاح شد .
شریعت نژاد به صفر رساندن ساخت و سازهای غیرمجاز را نیازمند کنار گذاشتن نگاه تبعیض آمیز به متخلفان دانست و افزود : متاسفانه در شمال کشور برخی از مسئولان و دستگاهها با عوامل ساخت و ساز غیرمجاز به صورت تبعیض آمیز برخورد می کنند و ساخت حدود 31 هزار واحد مسکونی غیرمجاز پیش از این دولت نیز نتیجه تبعیض است .
وی تاکید کرد : متاسفانه رعایت نشدن عدالت در برخورد با متخلفان و تبعیض قائل شدن سبب شد تا مردم بیشتر در مسیر خلاف قانون گام بردارند.
این نماینده مجلس توضیح داد : به عنوان نمونه فردی بدون توجه به مفاد قانونی در رعایت حریم 60 متری حدود 6 متر وارد دریا شده بدون آن که مسئولان با او کاری داشته باشند ، در حالی که افرادی برای ساخت یک بنای مسکونی حدود 50 متری در زمین پدریشان دچار مشکل شدند.
نماینده مردم شهرستان های عباس آباد ، تنکابن و رامسر در مجلس شورای اسلامی گفت : نتیجه این رفتارها باعث شده تا امروز بیشترین پرونده های موجود در دستگاه قضایی منطقه مربوط به ساخت و ساز باشد.
** تاکید بر ساخت اسکله تفریحی
شریعت نژاد همچنین در این نشست بر ضرورت ساخت اسکله تفریحی و گردشگری در محدوده ساحلی مازندران تاکید کرد و گفت : در طول محدوده ساحلی استان چنین طرحی هنوز اجرا نشده و با آنکه بارها این موضوع پیگیری شد ، ولی هر بار متولیان امر می گویند که در حال مطالعه و کار کارشناسی هستند.
وی ساخت اسکله و اجرای طرح های اشتغالزا را برای رفع بیکاری و آسیب های اجتماعی ناشی از آن ضروری دانست و افزود : دولت با همه محدودیت های مالی راهی جز بهره مندی از ظرفیت های بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در حوزه رونق اقتصادی ندارد و بنا بر این همه باید بسترهای لازم را برای محیط امن به منظور جذب سرمایه گذاران فراهم سازند.
/7078/ 1602/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.