گزارش جی پلاس؛

کشف باکتری در اندام جنسی مردان

دانشمندان به تازگی دریافته‌اند که بیضه‌ مردان دارای باکتری‌های خاصی است که بسته به باروری آنها با هم متفاوت است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس علم و فناوری جی‌پلاس، دانشمندان ایتالیایی در مطالعات خود برای اولین بار موفق به کشف باکتری‌هایی در بیضه مردان شده‌اند که بسته به باروری افراد متفاوتند. آنها معتقدند که میکرواورگانیسم‌هایی به طور طبیعی در بیضه‌ها زندگی می‌کنند و تنوع این محیط در بدن می‌تواند نشانه‌هایی از باروری مردان را مشخص کند.

مردانی که تنوع باکتری بیشتری در بیضه‌های خود دارند نسبت به دیگر مردان قدرت باروری بالاتری دارند در حالی که اورگانیسم‌های کم‌تر به این معناست که یک مرد، تعداد اسپرم کم‌تری دارد. مردانی که به دلیل پایین بودن بیش از حد اسپرم، حتی نمی‌توان با عمل جراحی هم از اسپرم آنها برای باروری استفاده کرد، تنها یک نوع از این باکتری‌ها را در بیضه‌های خود دارند.

این کشف جدید می‌تواند درمان‌های نوینی را پیش روی مردان نابارور که اسپرمی در مایع منی ندارند، قرار دهد. مطالعات صورت گرفته در مرکز تحقیقاتی و بیمارستان «سن رافائل» میلان بیانگر آن است که مردان بارور حدود 4 نوع باکتری در بیضه‌های خود دارند. محققان، این افراد را با مردانی که فاقد اسپرم در مایع منی بودند، مقایسه کردند.

تنها یک درصد مردان دارای این مشکل هستند اما 10 تا 15 درصد مردان نابارور هستند و مانع از باروری طبیعی زوجین می‌شود. بیضه‌های مردان مبتلا به این عارضه مقدار کمی باکتری دارد. در میان مردان نابارور، باکتری‌های بیشتری در بیضه‌ها وجود دارند اما تنها به یک یا دو نوع تعلق می‌گیرند. این یافته‌ها کمی عجیب به نظر می‌رسد زیرا بسیاری از مطالعات پزشکی بیانگر آن هستند که بیضه‌ها محیط استریل و مناسبی هستند.

پزشکان در فرآیند درمان باروری در مردانی که در بیضه‌ها اسپرم کمی دارند، اسپرم را به روش جراحی از بیضه‌ها خارج می‌کنند اما این روش همیشه موفقیت‌آمیز نیست و معمولا تولید اسپرم کمی دارند یا حتی بیضه‌ها، اسپرمی تولید نمی‌کنند.

دیدگاه تان را بنویسید