به گزارش خبرنگار ایرنا، کوهسار دادور روز پنجشنبه در جلسه کارگروه اشتغال اظهار داشت: از این میزان اعتبار اشتغالزایی، تاکنون بیش از 15 میلیارد ریال در حوزه کشاورزی از طریق بانک های عامل پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه 11 میلیارد اعتبار دیگر توسط جهاد کشاورزی برای پرداخت به بانک های عامل معرفی شده است، افزود: کمیته امداد امام (ره) نیز 39 طرح با اعتباری بیش از 13 میلیارد ریال تصویب و برای پرداخت به صندوق کارآفرینی امید معرفی کرده است.
فرماندار سروآباد یادآور شد: متقاضیان دریافت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری توسط ادارات صنعت معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی و صنایع دستی معرفی می شوند.
وی تاکید کرد: تسهیلات اشتغال فراگیر توسط ادارات جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، صنعت معدن و تجارت، میراث فرهنگی و صنایع دستی و دامپزشکی پس از تشکیل پرونده برای متقاضیان و تایید، برای پرداخت به بانک های عامل فرستاده می شود.
دادور گفت: برای پرداخت تسهیلات اشتغال فراگیر و اشتغال پایدار روستایی و عشایری بانک های تجارت، کشاورزی، توسعه تعاون، ملت، ملی، سپه، صندوق کارآفرینی امید و پست بانک تعیین شده اند.
وی به پرداخت تسهیلات در قالب مشاغل خانگی نیز اشاره کرد و افزود: تاکنون 410 طرح توسط میراث فرهنگی و صنایع دستی به اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی معرفی شده است.
وی یادآور شد: از 410 طرح معرفی شده به اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی تاکنون تسهیلات مربوط به 13 طرح به مبلغ سه میلیارد و 180 میلیون ریال توسط بانک های مسکن، توسعه تعاون و ملت به متقاضیان پرداخت شده است.
فرماندار سروآباد اظهار داشت: در جلسه امروز نیز 65 طرح و پروژه برای استفاده از تسهیلات پایدار روستایی با اعتباری بیش از سه میلیارد ریال به تصویب رسیده است.
وی اشتغالزایی در روستاها را گامی مهم در راستای توسعه ملی دانست و تاکید کرد: توسعه پایدار در هر کشوری در گرو پایداری نظام سکونت در روستاهاست بنابراین تثبیت جمعیت روستایی با ایجاد اشتغالزایی و درآمد پایدار تاثیر بسزایی در توسعه دارد.
دادور اضافه کرد: در جلسات کارگروه اشتغال برای توسعه پایدار روستایی باید به مولفه های سرمایه انسانی ماهر، سرمایه اجتماعی و سرمایه خدادادی که در روستاها وجود دارد، بیشتر توجه شود.
وی افزود: با توجه به اینکه بیشتر جمعیت این شهرستان در روستاها ساکن هستند تامین نیازهای اولیه روستاییان و ارتقای سطح معیشتی آنها با تکیه بر منابع خدادادی، گامی مهم در راستای رونق و توسعه شهرستان است.
وی یادآور شد: مهمترین ظرفیت های شهرستان سروآباد در بخش های گردشگری، کشاورزی و باغداری است که با ارائه تسهیلات اشتغالزایی در این بخش ها می توانیم شاهد کاهش مهاجرت و همچنین مهاجرت معکوس به روستاها باشیم.
فرماندار سروآباد بر لزوم آسان کاری مدیران بانک ها در پرداخت تسهیلات به متقاضیان تاکید کرد و گفت: همه مسئولان و اعضای کارگروه اشتغال باید با تمام توان و تلاش اعتبارات اشتغالزایی را جذب و در راستای تثبیت جمعیت روستایی و مهاجرت معکوس به روستاها همت کنند.
به گزارش ایرنا، مدیران جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی و صنایع دستی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیران بانک های عامل نیز در این جلسه به بیان مهمترین اقدامات حوزه کاری خود برای جذب و اعطای تسهیلات اشتغالزایی پرداختند.
شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و هورامان و بیش از 50 هزار نفر جمعیت در فاصله 90 کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.
7354/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.