به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی روز پنجشنبه در بازدید از موزه فرهنگ و آموزش قزوین با اشاره به اینکه این موزه به صورت هیات امنا و زیر نظر آموزش و پرورش مدیریت می شود؛گفت:ابتدا باید تکلیف ماهیت حقوقی این موزه مشخص شود که می توان در این زمینه طرحی با عنوان پژوهشگاه یا مرکز مطالعاتی برایش تعریف کرد و مجوز آن را از وزیر آموزش و پرورش اخذ نمود.
وی ادامه داد: باید در طرح جدید نیز ساختار مدیریت این موزه به صورت هیات امنایی حفظ شود تا در آینده مدیریت و نگهداری این موزه آسیب نبیند.
استاندار قزوین گفت: می توان برای تامین هزینه های نگهداری و مدیریت این موزه در کوتاه مدت با کمک شهرداری و یا از محل های دیگر اقدام کرد.
وی افزود: برای توسعه این موزه نیز باید زمین خریداری شده ابتدا توسط سازمان میراث فرهنگی تعیین تکلیف شود تا بتوان طرح توسعه این موزه را تهیه و اقدام کرد.
استاندار قزوین با اشاره به درخواست راه اندازی موزه علم در کناره این موزه، گفت: با توجه به جدا بودن ماهیت این 2 موزه و کمبود فضا در موزه فرهنگ بهتر است که موزه علم در مکانی دیگر راه اندازی شود و فضای این موزه نیز حفظ شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین نیز گفت: این موزه ظرفیت ایجاد ارزش افزوده در منطقه را دارد و باتوجه به طرح بازآفرینی محلات شهر قزوین می توان برای حفظ و نگهداری این موزه نیز اقدام کرد.
علی فرخزاد گفت:راه اندازی این موزه در بافت تاریخی قزوین قطعا بر موضوعات فرهنگی منطقه تاثیر گذاشته و موجب اعتلای فرهنگی محلات هدف نیز خواهد شد.
وی ادامه داد:خوشبختانه خیر این مجموعه برای توسعه این موزه اعلام آمادگی کرده است و می توانیم با استفاده از این ظرفیت ها برای توسعه آن اقدام کرد.
6101*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.