شهروز اللهوردی زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای سال تحصیلی آینده قرار بود تا هرگونه آزمون ورود به این مدارس در پایه ششم به هفتم حذف شود اما با مصوبه جدید شورای عالی آموزش و پرورش مقرر شد پذیرش در این مدارس بر اساس سنجش استعداد و هوش داوطلبان باشد.
وی گفت: تمامی مراحل ثبت نام، دریافت کارت ورود به جلسه، اعلام نتایج و سایر موارد صرفا از طریق سامانه اینترنتی http://hoosh.medu.ir و توسط اولیای دانش آموزان انجام خواهد شد و مدارس محل تحصیل داوطلبان در این خصوص هیچ‌گونه مسوولیتی ندارد.
به گزارش ایرنا آزمون ورودی پایه نهم به دهم مدارس تیزهوشان در آذربایجان غربی در 11 خرداد سال جاری با شرکت بیش از 6 هزار داوطلب برگزار شد.
مقرر شده بود در پایه ششم به هفتم آزمونی از داوطلبان علاقه مند به تحصیل در این مدارس گرفته نشود اما بر اساس مصوبه جدید شورای عالی آموزش و پرورش مجددا دستور انجام آزمون هوش برای این پایه ها ابلاغ شد.
به گزارش ایرنا هم اکنون افزون بر 20 مدرسه استعدادهای درخشان با 168 کلاس در استان پذیرای دانش آموزان در دوره های اول و دوم متوسطه است و بیش از چهار هزار نفر در این مدارس تحصیل می کنند.
7125/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.