علی فیروز روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه مشارکت خیران در ساخت فضاهای فرهنگی بیش از پیش احساس می شود، افزود: انجمن خیران کتابخانه ساز این استان از سال 1392 شروع به کار کرده است و تا پایان سال جاری نخستین طرح خود را به بهره برداری می رساند.
وی اضافه کرد: در حالی که یک میلیون و 352 هزار و 775 جلد کتاب در سال 1395 در کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی نگهداری می شد، این آمار در سال 1396 به یک میلیون و 358 هزار و 572 جلد رسید.
وی با اشاره به اینکه تا پایان سال گذشته 56 هزار و 14 نفر در کتابخانه های این استان عضو بودند، ادامه داد: 675 هزار و 89 جلد کتاب در سال 1396 از کتابخانه های استان به امانت برده شد.
وی بیان کرد: 389 نشست کتابخوان کتابخانه ای و 233 نشست کتابخوان مدرسه ای در آذربایجان غربی برگزار شد.
فیروز با اشاره به اینکه در سال گذشته چهار باب کتابخانه در آذربایجان غربی راه اندازی شد، گفت: 2 باب کتابخانه در خوی، یک باب کتابخانه در روستای کشتیبان ارومیه و یک باب دیگر در شهرآواجیق چالدران در این مدت احداث شد.
وی بیان کرد: موافقت نامه احداث 13 باب کتابخانه جدید در استان با اعتباری بالغ بر 62 میلیارد ریال امضا شده و از این میزان، اعتباری در حدود 17 میلیارد ریال تخصیص داده شده است.
به گزارش ایرنا در حالی که قبل از دولت تدبیر و امید 66 کتابخانه عمومی در آذربایجان غربی وجود داشت، دولت یازدهم با اولویت قرار دادن توسعه کتابخوانی در مناطق روستایی و محروم، تعداد کتابخانه ها را به 70 مورد رسانده است.
نهاد کتابخانه های عمومی این استان از طریق ارائه منابعی چون کتاب و نشریه، آموزش و نرم افزار از کتابخانه های مشارکتی حمایت می کند.
7129/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.