به گزارش ایرنا، حسین پیرعلی سه شنبه شب در آیین کتابت آیات قرآن کریم در شهر خورموج استان بوشهر افزود: نظام جمهوری اسلامی زمینه های بسیار مناسبی برای برنامه ریزی گسترده در امر نشر فرهنگ قرآن در جامعه ایجاد کرده است.
وی اضافه کرد: قرآن کریم سفره ای است که خدای متعال به وسیله پیامبر اکرم (ص) برای بشر گسترده است که همه انسان ها به مقدار و استعداد خویش می توانند از آن استفاده کنند.
پیرعلی بیان کرد: در بازدید از نمایشگاه های علوم قرآنی، عکس جلوه های رحمانی قرآن کریم، کتابت آیات وحی و رونمایی از قرآنی که به خط هنرمندی از شهرستان دشتی کتابت شده متوجه دین مداری و فرهنگ غنی مردم این دیار شدم.
مسئول مسابقات و محافل قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: پرونده روستای چارک دشتی برای ثبت به عنوان دهکده قرآنی در دست بررسی است و امیدواریم این روستای قرآنی این لقب را برای خود ثبت کند.
در این آیین قرآن کتابت شده توسط سید محمد علوی هنرمند خوشنویس شهرستان دشتی رونمایی و از سید عبدالمحمد جعفری، سید نظام الدین موسوی، سید ابراهیم موسوی، حمید ذاکری، حسین رستمی، سیف الله خلیلی، قادر پارسافر و مریم رضایی که آیاتی از قرآن کریم را کتابت کردند، تقدیر شد.
شهر خورموج مرکز شهرستان دشتی با 40 هزار نفر جمعیت در 80 کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.
7206/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.