یوناتن بت کلیا روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در شرایط فعلی حفظ اتحاد و تلاش برای پیشرفت اقتصادی کشور از طریق رونق تولید داخلی اولویت اصلی به شمار می رود.
وی با بیان اینکه نباید موضوع برجام به یک موضوع اختلافی تبدیل شود، گفت: اختلاف های جزئی نیز باید کنار گذاشته شده و از بزرگنمایی خروج آمریکا از برجام خودداری شود.
وی افزود: ترامپ 500 روز برجام را حفظ کرد اما قدمی در جهت بندهای برنامه جامع اقدام مشترک برنداشت بنابراین خروج او نیز نباید تاثیر چندانی داشته باشد.
وی با اشاره به اتحاد ملت ایران در دوران جنگ تحمیلی، گفت: ملت ایران در دوران دفاع مقدس به صورت یکپارچه و بدون توجه به جناح بندی های سیاسی، قومی و نژادی و با کمترین امکانات به مبارزه پرداختند.
وی افزود: در آن دوران با تکیه بر توان داخلی و فصل الخطاب قرار دادن فرامین رهبری در برابر سنگین ترین تحریم ها و هجمه ها ایستادگی شد و دفاع مقدس به سرانجام رسید؛ امروز نیز می توان گام های بلندی برای توسعه کشور با وجود تحریم های احتمالی برداشت.
نماینده آشوریان ایران در مجلس بیان کرد: در شرایط کنونی نباید همدلی فدای جناح، گروه و فراکسیون شده و انسجام و همدلی بین مردم و مسوولان کمرنگ شود تا جهانیان بدانند که ملت ایران همچنان ید واحده هستند.
بت کلیا با تاکید بر اینکه وظیفه هر ایرانی تلاش برای توسعه کشور است، افزود: هر عضو جامعه اگر برای پیشرفت کشور گام های عملی بردارد، بدون شک توسعه دست یافتنی است.
به گزارش ایرنا، رییس جمهوری آمریکا 18 اردیبهشت سال جاری خروج خود از برجام را اعلام کرد و در برنامه ای تلویزیونی و در آغاز سخنرانی خود بار دیگر اتهاماتی را علیه ایران بیان کرد که با واکنش های اعتراضی اقشار مختلف مردم و مسوولان کشورمان روبرو شد.
برجام یا برنامه جامع اقدام مشترک در راستای توافق جامع بر سر برنامه هسته ‌ای ایران و به دنبال تفاهم هسته‌ ای لوزان در سه ‌شنبه، ۲۳ تیر ۱۳۹۴ (۱۴ ژوئیه ۲۰۱۵) در وین اتریش بین ایران، اتحادیه اروپا و گروه ۱+۵ (شامل چین، فرانسه، روسیه، بریتانیا، ایالات متحده آمریکا و آلمان) منعقد شده بود.
8135/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.