مشاور ویژه رییس جمهور اسلامی،‌ در پایان، گفت: اسلامی که در آن عدالت نباشد انقلابی که در آن اخلاق نباشد اسلامی که ارزشهای اخلاقی در آن نباشد شما از آن دفاع می‌کنید؟ در حالی که اسلام آمده است که به ما اخلاق بدهد انقلاب آمده که به ما عدالت بدهد نه چیز دیگری.

به گزارش جماران؛ وزیر اطلاعات دولت اصلاحات، با اشاره به پیام 8 ماده ای امام راحل، درباره حریم خصوصی شهروندان، گفت که بنیانگذار جمهوری اسلامی، مصامحه کنندگان و دستوردهندگان ورود به حریم خصوصی اشخاص را با اینکه از مقام های ارشد قضایی در زمان خود، بودند‌ برکنار کرد.

علی یونسی، که در دولت تدبیر و امید، مشاور ویژه رییس جمهور حسن روحانی در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی است،‌ در این گفت و گوی تصویری؛ گفت: افرادی افراطی و تندرو افرادی گستاخ به نام انقلابی‌گری به نام دفاع از اسلام مفاد پیام امام که مفاد اسلام و انقلاب است معنی اسلام است را کنار زدند.

یونسی، با اشاره به شرایط بحرانی کشور در زمان صدور پیام 8 ماده ای امام،‌ افزود: این پیام در شرایطی صادر شد که کشور هم درگیر جنگ داخلی و هم جنگ خارجی و مبارزه با گروه‌های تروریستی و عوامل دشمن بود و به طور طبیعی اقتضا می کرد که ما حساس باشیم و وارد حریم خصوصی برخی افراد بشویم وبرای کشف جریان ضدانقلاب،‌ سوال، جستجو، تجسس و تفحص کنیم.

وزیر اطلاعات دولت اصلاحات، یادآور شد که در چنین شرایطی است که امام پیام 8 ماده‌ای صادر می‌کند که متأسفانه حتی کمتر خوانده می‌شود.

مشاور ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی دولت تدبیر و امید، در باره اهمیت پیام 8 ماده ای امام خمینی تاکید کرد: این پیام، در زمان خودش، یک انقلاب اخلاقی بود.

یونسی، درباره حقوق شهروندی در قرآن، یادآور شد: قرآن تاج کرامت را به همه بنی آدم بخشیده نه فقط به مسلمانان و انقلابون. لذا رعایت حریم خصوصی برای امام خمینی جزء لاینفک اخلاق انقلابی و اسلامی است و مخالفین جمهوری اسلامی و حتی مخالفین اسلام، همه در یک جا یک حریم دارند چون انسان هستند و هر انسانی کرامت و حریم شخصی دارد.

او در باره افزود: به دلیل اینکه بعضی از بزرگان ما مصامحه کرده بودند و دستور ورود به حریم خصوصی داده بودند، امام برکنارشان کرد. وقتی که این پیام امام اعلام شد تکلیف همه مشخص شد و بعد از آن تحولات بسیار مهمی رخ داد و معلوم شد انقلاب از نظر امام منفک از اخلاق نیست.

وزیر اطلاعات دولت اصلاحات، گفت: آنجایی که به حریم اشخاص می رسیم آن شخص هر کسی که باشد، ما حق نداریم صحبت‌های خصوصی مردم را استماع کنیم و وارد سایت خصوص مردم بشویم. حق نداریم بدون اجازه وارد خانه کسی بشویم و اگر شدیم حق نداریم به آلبوم مردم دست بزنیم. حق نداریم از روابط خصوصی مردم سوال کنیم و این گناه کبیره است.

او افزود: کسی که پرونده سازی می کند اطلاعات جمع آوری می‌کند و اخبار صحیح یا ناصحیح جمع می‌کند، نتیجه این می شود که همین گزارشات بی خودی که جمع شده، بی دلیل،‌ سرنوشت یک خانواده گاهی سرنوشت یک طایفه و حتی یک شهر را به خطر می‌اندازد.

وزیر اطلاعات دولت اصلاحات، با اشاره به شرایط فعلی، گفت: در موقع انتخابات، هر انتخاباتی اعم از انتخابات مجلس و شورای شهر، رد صلاحیت‌های گسترده‌ای که صورت می‌گیرد و پاسخهایی که داده می‌شود، نوعاً خلاف شرع است. و این رویه آننقدر تکرار شده که کسی باور نمی‌کند خلاف شرع باشد.

یونسی، درباره درهمین باره خاطرنشان کرد: به راحتی عنوان می‌شود این داوطلب، ملتزم به اخلاق اسلامی نیست. یک روحانی محترم رد صلاحیت می‌شود جمع کثیری از روحانیون از مؤمنین از افراد ظاهر الصلاح رد صلاحیت می‌شوند، با این منطق که اینها ملتزم به اسلام نیستند.

وی افزود: متأسفانه اخلاق ضد انقلاب که عمدتاً کمونیستها بودند در بین ما سرایت کرد و آرام آرام، وارد محیط ها و میان جریان های سیاسی مذهبی شد. و همه را درگیر این اصل لعنتی، "اصل هدف وسیله را توجیه میکند"، کرد. روشها و شیوه های کمونیستی که عمدتاً‌ مورد استفاده کمونیستها بود که این اصل لعنتی یعنی برای رسیدن به یک هدف هر کاری دلت می‌خواهد انجام بده.

مشاور ویژه رییس جمهور اسلامی،‌ در پایان، گفت: اسلامی که در آن عدالت نباشد انقلابی که در آن اخلاق نباشد اسلامی که ارزشهای اخلاقی در آن نباشد شما از آن دفاع می‌کنید؟ در حالی که اسلام آمده است که به ما اخلاق بدهد انقلاب آمده که به ما عدالت بدهد نه چیز دیگری.

وزیر اطلاعات دولت اصلاحات و مشاور ویژه دولت تدبیر و امید در پایان، بر ضرورت توجه به آموزه ها و ارزش های اصیل اسلامی تاکید کرد و خاطرنشان ساخت که نباید سلیقه های خودمان را به جای اخلاق و اسلام بنشانیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.