کیت تشخیص سریع ماده مخدر حشیش با کمک فناوری نانو

کیت تشخیص سریع ماده مخدر حشیش بر پایه ایمونوکروماتوگرافی حاوی نانوذرات با فناوری نانو توسط محققان کشور طراحی و تولید شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، امروزه انجام آزمون سریع برای شناسایی و کنترل مواد به روش های ایمنوکروماتوگرافی بسیار گسترش یافته است. یکی از روش های متداول، روش تست جریان جانبی (Lateral Flow Assay) است.

در همین راستا محققان در یک شرکت ایرانی موفق به تولید کیت های تشخیص سریع حشیش با فناوری نانو حاوی نانو ذرات بر پایه ایمونوکروماتوگرافی شدند.

این کیت تشخیص سریع مواد مخدر به روش سنجش رقابتی عمل می کند. برای ساخت این نوع از کیت ها بر روی پد رهایش، نانوذرات طلا متصل به آنتی بادی شناسایی ماده مخدر قرار داده می شود.

این آنتی بادی برای غلظت حد مجاز است و با اعمال آنالیت حاوی ماده مخدر روی پد نمونه و عبور آن از روی پد رهایش نانوذرات متصل به آنتی بادی به ماده مخدر نمونه متصل می شوند.

بر روی خط تست مقداری ماده مخدر و بر روی خط کنترل آنتی «آنتی بادی» قرار داده شده است. با رسیدن نانوذرات متصل به آنتی بادی به این خط، رنگ آن روشن خواهد شد و درنتیجه آزمون صحیح نشان داده می شود. 

این محصول مورد تایید ستاد توسعه فناوری نانو و دارای تاییدیه نانو مقیاس است. این کیت های تشخیصی حشیش اکنون وارد بازار شده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید