به گزارش ایرنا عصمت محمودی روز یکشنبه در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان خراسان جنوبی افزود: طرح های فوق العاده ورای وظایف ذاتی دستگاه ها در صورت ورود فعالانه از این اعتبارات برخوردار خواهد شد.
وی گفت: استانداری از سال 95 فعالانه در بحث مبارزه با خشونت ورود پیدا کرد و با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی روحانیان جوان با محوریت حاشیه نشینی به جامعه هدف اعزام شدند.
وی با بیان اینکه گسستگی رفتاری افراد یکی از پیامدهای گرانی و تورم است افزود: مزید بر آن خشکسالی استان، عوامل محیطی و ژنتیکی نیز باعث افزایش آمارهای خشونت می شود.
مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی با تاکید بر پرهیز از همایش های نمایشی اظهار داشت: باید کارها به صورت فوق العاده انجام شود که نتیجه بخش باشد.
وی گفت: اعتبارات حوزه آسیب های اجتماعی باید به درستی هزینه شود و گاهی آنچه به عنوان مسئول نظارتی می بینم، گدازنده است.
محمودی از هزینه کرد 14 میلیون تومان برای اجرای طرح پیشگیری از اختلالات روانی در مقطع مهدکودک خبر داد و افزود: این کار توسط یکی از سازمان های مردم نهاد متعهد در منطقه شمال شهر اجرا و نتایجی خوبی در زمینه شناخت اختلالات روانی حاصل شد.
وی با بیان اینکه خراسان جنوبی از حیث زنان خود سرپرست رتبه اول را دارد گفت: از آنجا که این زنان به خاطر تقید فرهنگی معمولا سفرها و حضور اجتماعی برای آنان محدود است سعی می شود از سمن هایی که به این زنان خدمات ویژه از جمله تورهای مسافرتی امن بدهند، حمایت کنیم.
وی بر سوق دادن وقف ها از ارتزاق جسمی به ارتقای فرهنگ تاکید و اضافه کرد: آموزش های پیش از ازدواج بین سربازان نیز می تواند به انتخاب درست آنان کمک کند.

**راهکارهای مردمی برنامه ها را نتیجه بخش تر کرد
معاون دادستانی مرکز استان نیز در این نشست با بیان اینکه پیشگیری از وقوع جرم فقط مختص زمینه خاصی نیست گفت: یکی از اقداماتی که می تواند سرآمد باشد، آگاهی رسانی به مردم است.
محمدرضا اعراب شیبانی با این پیشنهاد که در مراکز عمومی مثل مساجد از ظرفیت روحانیان استفاده شود افزود: ارایه راهکارهایی از دل مردم باعث شد که تیم کنترل و کاهش آسیب های مردمی نتیجه بخش تر باشد و تاثیر چند درصدی برای شهر بیرجند را به دنبال داشت.
وی بیان کرد: البته در این زمینه نقش نهادهای مدیریتی استان نیز قابل توجه است چرا که با توجه به مرزی بودن استان آمارهای جرایم خشونت زیاد نیست.

**طرح ملی نماد اجرا می شود
رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز در این جلسه عنوان کرد: طرح ملی نماد امسال در 178 مدرسه درمیان و 21 مدرسه بیرجند اجرا می شود.
حسن رقامی افزود: آموزش و پرورش در کنار وظیفه اصلی خود که آموزش است به بحث درمان دانش آموزان معتاد نیز اهتمام دارد و به دنبال شناسایی این دانش آموزان درمان آنها انجام می شود.
وی تاکید کرد: برای درمان والدین این دانش آموزان نیز باید چاره اندیشی شود.
شهردار بیرجند هم با بیان اینکه نمی توان یک الگوی واحد برای پیشگیری از وقوع جرم در همه شهرستان ها اجرایی کرد گفت: پرکردن اوقات فراغت، ارتقای فرهنگ شهروندی و ایجاد اشتغال نقش مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی دارد.
محمدعلی جاوید اظهار داشت: در این راستا امسال اعتبارات خوبی در نظر گرفته ایم.
ع.ب*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.