در ادامه این مطلب آمده است: سید موسی خادمی استاندار لرستان در نشست ستاد بازآفرینی بافت فرسوده از علی علیخانی مدیرکل راه و شهرسازی بابت تعلل در اجرای طرح کلید به کلید برای جابه جایی شهروندان ساکن بافت های فرسوده منطقه علی آباد خرم آباد به واحدهای مسکن مهر بدون متقاضی انتقاد کرد و گفت: شما هیچ کاری در خصوص این طرح نکردید.
همچنین خادمی از علیخانی انتقاد کرد که پس از سه تا چهار هفته اقدامی انجام نداده است.
اینکه استاندار در جلسات، پیگیر اجرای مصوبات جلسات قبلی است یک روش مدیریتی مثبت و امیدوارکننده است و باید تداوم داشته باشد.
اما در مورد مسکن مهر خرم ‌آباد باید به این نکته توجه شود که چرا رغبت به رفتن به آن منطقه نیست و شهروندان ساکن بافت ‌های فرسوده ترجیح می ‌دهند در این بافت بمانند ولی به بافت جدید اما خارج از شهر نروند.
حتی ممکن است منطقه مسکن مهر در محدوده قانونی شهر باشد اما از نظر نگاه شهری و شهروندی، جایی که شهر است باید امکانات زیربنایی و رفاهی کافی به‌ ویژه سرویس ‌های عمومی و کافی اتوبوس، مینی ‌بوس و تاکسی با کرایه مناسب برای تردد شهروندان داشته باشد.
توقع من به‌ عنوان یک شهروند از جناب استاندار آن است که به‌ صورت ماهانه از منطقه مسکن مهر خرم‌ آباد و حتی سایر مسکن‌ های مهر دیگر شهرهای استان بازدید داشته باشد، از نزدیک با شهروندان ساکن این واحدها گفتگو کند، از زبان آنها مشکلات را بشنود و کوشش کند با صدور دستورات لازم مشکلات رفع شوند.
ما باید روی این پرسش تمرکز کنیم که چرا بخشی از واحدهای مسکن مهر بدون متقاضی هستند؟ چرا به‌ قدر کافی در منطقه مسکن مهر خرم‌آباد، امکانات زیربنایی و رفاهی زندگی برای شهروندان وجود ندارد؟
واحدهای مسکن مهر باید با سیاست ‌های تشویقی تسهیلاتی بلاعوض یا بدون بهره به شهروندان واگذار شود.
همچنین همزمان امکانات زیرساختی رفاهی شهروندی در این مناطق فراهم شود تا شهروند ساکن مسکن مهر به ‌راحتی به مدرسه، فروشگاه، مغازه، اینترنت، پلیس، پارک، حمل ‌ونقل عمومی و سایر امکانات شهر دسترسی داشته باشد.
توقع دیگر آن است که جناب استاندار مدام و پیوسته به ارزیابی شاخص محور مبتنی بر مشاهدات عملکرد مدیران بپردازد و اگر جایی دید که مدیری ضعیف است به مردم گزارش بدهد که فلان مدیر براساس مشاهدات عینی و نه صرفا آمارگرایی محض، ضعیف یا قوی است.
مثلا در مورد مسکن مهر نباید فقط به گزارش ‌های رسیده بسنده کرد بلکه بایستی شخص استاندار چنانچه گفته شد به‌ صورت ماهانه از مسکن مهر و واحدهای آن بازدید کند و مشاهده گرایی را در تصمیمات خویش لحاظ کند.
مبنای گزارش ‌ها باید گفتگو با مردم باشد. از شهروندان منطقه علی‌ آباد خرم ‌آباد بپرسیم مشکلات آنها چیست؟ و از طرف دیگر، از شهروندان ساکن منطقه مسکن مهر خرم ‌آباد هم بپرسیم مشکلات شما چیست؟ سپس گزارش نهایی را براساس ترکیب نظر مردم و گزارش مسئولان تهیه کنیم.
هرگونه گزارش و آماری نباید صرفا مدیر محور باشد بلکه باید با جامعه مخاطب موضوع گزارش هم گفتگو کرد.
مثلاً اگر می‌خواهیم عملکرد در حوزه کشاورزی را ارزیابی کنیم باید با کشاورزان هم گفتگو کنیم و مشکلات را از زبان آن‌ها و نیز از زبان کارشناسان موضوع هم بشنویم.
در مورد مشکلات شهروندان ساکن بافت‌های فرسوده و شهروندان ساکن بافت‌های نو مسکن مهر نیز همین‌ گونه است.
پایگاه خبری یافته به قلم شهرام شرفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.