گزارش جی پلاس از لیگ ملت های والیبال ۲۰۱۸/ ایران ۱ - فرانسه ۳

شکست ایران برابر فرانسه در شبی که خبری از جوانگرایی نبود +تصاویر

تیم ملی والیبال ایران در اولین بازی خود در لیگ ملت های 2018 مغلوب فرانسه شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، تیم ملی والیبال ایران در هفته اول لیگ ملت های والیبال 2018 که اولین دوره آن آغاز شده است؛ در روئن به مصاف تیم ملی فرانسه رفت و برابر این تیم با نتیجه 3 بر 1 شکست خورد.

در 5 دیدار قبلی این دو تیم، فرانسه 4 و ایران یک برد را کسب کرده بود.

در سال های گذشته این مسابقه ها با عنوان لیگ جهانی برگزار می شد اما در سال 2018 علاوه بر تغییر نام مسابقه ها تعداد تیم های شرکت کننده هم از 12 به 16 تیم رسید.

تیم ها در 5 هفته باید به رقابت با یکدیگر بپردازند که حریفان در هر هفته متغیر خواهد بود. تیم ایران در هفته اول در فرانسه با میزبان، ژاپن و استرالیا هم گروه است.

 

تیم ملی والیبال ایران- فرانسه

 

دیدار دو تیم ایران و فرانسه از ساعت 22:30 در شهر روئن فرانسه و با قضاوت ولادیمیر سیمونوویچ از صربستان و زنوویچ روس آغاز شد.

 

تیم ملی والیبال ایران- فرانسه

 

کولاکوویچ سرمربی تیم ملی؛ سعید معروف، سید محمد موسوی، میلاد عبادی پور، فرهاد قائمی، امیر غفور ومهدی مرندی را برای آغاز بازی به زمین فرستاد.

 

تیم ملی والیبال ایران- فرانسه

 

لوران تیلیه، سرمربی تیم ملی والیبال فرانسه نیز بنجامین تونیوتی، آنتوان بریزارد، اروین انگاپت، ژولین لینل، تیبو روساد، کوین تیلی، جان پاتری، استفان بویه، کوین لروکس، نیکولاس لگوف، بارتلمی شینانیزه، ژوناس آگوئنیر، ژنیا گربنیکوف، جرمی مویل برای این دیدار در ترکیب تیم خود قرار داد.

 

تیم ملی والیبال ایران- فرانسه

 

ست اول 25-20 فرانسه

تیم فرانسه که با توجه به میزبانی اش در دور نهایی حضورش در آن مرحله قطعی است با این حال از ابتدای بازی از بازیکنان اصلی خود استفاده کرد و توانست از ایران پیش بیفتد.

تیم ملی والیبال در ست اول این بازی سرویس های کنترل شده را به زمین فرانسه فرستاد و به نظر می رسید این خواسته کولاکوویچ بود.

فرانسه 16-11 از ایران پیش افتاد و یکی از عوامل اصلی این اختلاف امتیاز دفاع این تیم بود. فرانسه در دفاع 3 بر صفر از ایران پیش بود.

در خطاها هم که منجر به از دست دادن امتیاز شد، ایران 5 و فرانسه 4 بود. برخورد دست سامان فائزی به تور، باعث شد امتیاز 20 به فرانسه برسد.

 

تیم ملی والیبال ایران- فرانسه

 

سرویس عبادی پور به پاهای "جان پارتی" پشت خط زن فرانسه برخورد کرد و با خوش شانسی مستقیما تبدیل به امتیاز شد. اما عبادی پور سرویس بعدی خود را به تور زد.

در اواخر ست اول ایران کمی در توپ گیری عملکرد بهتری داشت و همین باعث  اختلاف امتیاز کمتر شود اما در پایان فرانسه 25 بر 20 این ست را برد.

در ست اول این دیدار ایران یک امتیاز را از خط سرویس گرفت اما فرانسوی ها با وجود زدن سرویس های قدرتی تر نسبت به ایران نتوانستند از خط سرویس امتیاز مستقیم بگیرند. فرانسه در همین ست 14 اسپک و ایران 9 اسپک را زد.

نیکولاس لگوف و جان پارتی هم به ترتیب 5 و 4 امتیاز را در ست نخست کسب کردند. در تیم ایران هم غفور 4 و فائزی 2 امتیاز گرفتند.

 

تیم ملی والیبال ایران- فرانسه

 

ست دوم 26-24 ایران

در ست دوم هم فرانسوی ها عملکرد بهتری داشتند و در یکی از رالی های زیبای این بازی که حدود 25 ثانیه طول کشید، توپ گیری و ضربه هوشمندانه نگاپت بازی را 10-6 به نفع فرانسه کرد.

موسوی که در این دیدار در بیشتر صحنه ها در دفاع روی تور جامانده بود، توانست با امیر غفور، در دفاع موثر واقع شود و ایران را به امتیاز 9 برساند.

 

تیم ملی والیبال ایران- فرانسه

 

سرویس خوب تونیوتی و دریافت ضعیف بازیکنان ایران باعث شد، نگاپت امتیاز 16 را برای تیمش به دست بیاورد. او این امتیاز را در حالی که پشت به تور بود توانست کسب کند. این پنجمین امتیاز این بازیکن در این دیدار بود.

 

تیم ملی والیبال ایران- فرانسه

 

در ست دوم فرانسه 23 بر 18 پیش افتاد و کولاکوویچ درخواست استراحت فنی کرد تانکات فنی را به بازیکنان خود گوشزد کند.

در امتیاز 23-21 میرزاجانپور برای دفاع روی تور به جای قائمی به میدان آمد. در این ست هم عبادی پور از خط سرویس امتیاز مستقیم گرفت. امتیازی که با توپ گیری ناقص گربنیکوف به دست آمد.

 

تیم ملی والیبال ایران- فرانسه

 

در حالی که توپ به دفاع ایران برخورد نکرده بود، داور امتیاز 25 را به فرانسه داد اما با ویدیو چک امتیاز برای ایران برگشت و بازی 24-22 شد.

در امتیاز 24-23 شفیعی برای ایران به میدان آمد. سرویس او و در ادامه بیرون رفتن توپ روسارد، بازی در امتیاز 24 به تساوی رسید.

 

تیم ملی والیبال ایران- فرانسه

 

دفاع موسوی برابر پاتری، ایران را 25 بر 24 جلو انداخت. در ادامه هم شفیعی سرویس هدف دار دیگری را زد و دفاع میرزاجانپور بازی را 26 بر 24 کرد تا ایران در ست شماری با فرانسه به تساوی برسد.

ست سوم 20-25 فرانسه

در این ست ایران از همان ابتدا در زدن سرویس و توپ گیری با دقت عمل کرد و توانست 5 بر 4 از حریف پیش بیفتد. اما بازهم خیلی زود فرانسه امتیازات را جبران کرد و بازی 7-5 شد تا کولاکوویچ خیلی زود وقت استراحت بگیرد.

تا میانه ست سوم این بازی فرانسه 5 و ایران 6 امتیاز را از دفاع روی تور به دست آورده بود.  از این 6 امتیاز 3 امتیاز را موسوی و قائمی، معروف و میرزاجانپور هم هرکدام یک امتیاز را کسب کرده بودند.

 

تیم ملی والیبال ایران- فرانسه

یکی از نکات جالب توجه در این دیدار حضور دوباره تمامی بازیکنان با تجربه در میدان بود. در ست دوم حضور میرزاجانپور و شفیعی باعث شد ایران عملکرد بهتری داشته باشند اما کولاکوویچ در هرسه ست از یک ترکیب استفاده کرد.

در امتیاز 19-16 سال افزون به جای معروف به میدان آمد و عملکرد خوب او باعث شد بازی 19-18 شود

تا پایان ست سوم جان پارتی و امیر غفور هرکدام 15 امتیاز را برای تیم های خود به دست آورده بودند. اروین نگاپت 12 امتیاز و میلاد عبادی پور هم 6 امتیاز را کسب کردند.

 

تیم ملی والیبال ایران- فرانسه

 

اسپک های خوب فرانسوی تیم ایران را تحت فشار قرار داد و اختلاف امتیاز دوباره زیاد شد و نگاپت بازیکن تاثیر گذار میزبان بازی را 24-19 کرد. در پایان این دیدار 25 بر 20 به پایان رسید و بازی در ست شماری 2 بر یک پیش افتاد.

 

تیم ملی والیبال ایران- فرانسه

ست چهارم 25-17 فرانسه

در ست چهارم فرانسوی ها راحت تر بازی را شروع کردند و سرویس "لینل" که 102 کیلومتر سرعت داشت با دریافت ناقص مرندی همراه شد.

در این ست کولاکوویچ تعویض هایش را زودتر انجام داد. میرزاجانپور به جای قائمی به میدان آمد.

 

تیم ملی والیبال ایران- فرانسه

 

تا میانه ست چهارم نیکولاس لگوف بهترین مدافع فرانسه بود. این بازیکن 4 امتیاز را از این خط به دست آورده بود. در تیم ایران هم موسوی 3 امتیاز از دفاع کسب کرد.

 

تیم ملی والیبال ایران- فرانسه

در ادامه ست چهارم لگوف و تونیوتی امیر غفور را دفاع کردند و بازی 18-12 شد. زمانی که بازی 20-13 و فاصله بیشتر شد سرمربی تیم ملی بازیکنان جوان خود هم چون شریفی را به میدان فرستاد. تعویضی که با وجود اینکه بازیکن جوان را به میدان فرستاد اما با توجه به شرایط بازی نمی توان نام جوانگرایی را برآن گذاشت.

در نهایت ست چهارم هم با نتیجه 25 بر 17به نفع فرانسه به پایان رسید.

تیم ملی والیبال ایران در نهایت این بازی را 3 بر یک باخت تا لیگ ملت های 2018 را با شکست آغاز کند.

 

تیم ملی والیبال ایران- فرانسه

 

در دیگر بازی این گروه که میان ژاپن و استرالیا برگزار شد، ژاپن با نتیجه سه بر یک و با امتیازهای 18-25، 15-25، 25-23 و 17-25 به برتری رسید.

تیم ایران در دومین بازی خود شنبه 5 خرداد و از ساعت 19:30 به مصاف استرالیا می رود و فرانسه هم با ژاپن دیدار می کند.

دیدگاه تان را بنویسید