به گزارش ایرنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های نماز جمعه اراک در مصلی بیت المقدس این شهر، افزود: بدعهدی های آمریکا در صحنه بین المللی برای جهانیان آشکار شده و علاوه بر ملت ایران، بسیاری از کشورهای جهان به سیاست های آمریکا اعتماد ندارند.
وی ادامه داد: خروج آمریکا از سند بین المللی برجام که مورد تایید سازمان ملل و گروه موسوم به 1+5 قرار گرفته بود علاوه بر تضعیف حقوق ملت ایران، خوی استکباری این کشور را به همگان نشان داد.
امام جمعه اراک خروج آمریکا از سند برجام را نقض آشکار حقوق بشر عنوان کرد و گفت: ایالات متحده از زمان کودتای 28 مرداد سال 1332 تا کنون همواره در صدد تضعیف حقوق ایرانیان بوده است.
وی اظهار کرد: با وجود اینکه ایران هیچ نقشی در حادثه 11 سپتامبر نداشته و حتی یک ایرانی در این جریان شناسایی نشده است اما آنها ملت ایران را در این حادثه سهیم می دانند و جریمه ای 6 میلیارد دلاری برای ما تعیین کرده اند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: آمریکا با دروغ، نیرنگ و اتهام زنی به ملت ایران سعی در تخریب چهره مثبت ایران اسلامی در جهان دارد و با چنین کشوری نمی توان هیچ گونه مذاکره و ارتباطی برقرار کرد.
وی ادامه داد: آمریکا نه تنها با خروج از برجام یک معاهده بین المللی را زیر سوال برد بلکه در همین شرایط بر علیه نظام جمهوری اسلامی ایران بیانیه صادر کرد.
امام جمعه اراک بیان کرد: آمریکایی ها همواره خود را حامی دموکراسی در جهان معرفی می کنند اما با حمایت از تروریست ها و کشتار مظلومان جهان به صورت آشکار حقوق ملت و مظلومان جهان را تضعیف می کنند.
آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع کارگزاران نظام گفت: منویات معظم له باید چراغ راه مسئولان و کارگزاران نظام به خصوص در امور بین المللی و سیاست خارجی باشد.
وی ادامه داد: با توجه به سخنان مقام معظم رهبری ملت ایران سه کشور آلمان، فرانسه و انگلستان به عنوان طرف های اصلی ایران در برجام باید به حقوق ملت ایران احترام بگذارند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: هم اکنون زمان آن رسیده که ملت و دولت دست در دست یکدیگر داده و با بهره گیری از ظرفیت های ارزشمند صنعتی و کشاورزی، کشور را در مسیر توسعه و آبادانی هدایت کنند.
وی ادامه داد: بومی سازی طراحی، فناوری و الگو سازی صنایع از مهمترین مسائلی است که می تواند در مدت زمانی کوتاه کشور ایران را به یک قدرت اقتصادی برتر در منطقه و جهان تبدیل کند.
امام جمعه اراک افزود: دانشگاه های کشور باید پدیده مدرک گرایی را کنار گذاشته و با بهره گیری از اساتید کارآزموده در راستای آموزش های فنی و کارآفرینی گام بردارند.
وی گفت: بسیاری از منابع کشور از قبیل نفت، زعفران و سنگ به صورت خام و با کمترین قیمت از کشور صادر می شود در صورتی که می توان با فناوری های نوین عملیات فرآوری را به بهترین شکل ممکن انجام و محصول نهایی را از کشور به بازارهای جهانی صادر کرد.
امام جمعه اراک در خصوص واگذاری های اصل 44 قانون اساسی نیز گفت: اصل اهلیت و پشتوانه فنی و مالی افراد برای راه اندازی و بهره گیری از همه ظرفیت یک واحد تولیدی باید رویکرد اصلی سازمان خصوصی سازی در واگذاری ها باشد.
وی یادآوری کرد: بانک ها نیز باید سرمایه موجود خود را در راه احیای صنایع، به روز رسانی تجهیزات و عوامل تولید و در نهایت توسعه پایدار و ایجاد اشتغال بکار بگیرند.
وی ماه مبارک رمضان را بهترین فرصت برای خلوت با خود و مناجات با خداوند متعال عنوان کرد و گفت: در این ماه درهای لطف و رحمت الهی به روی بندگان گشوده می شود.
آیت الله دری نجف آبادی اضافه کرد: روزه داران باید در ماه مبارک رمضان گوش‌ها را از شنیدن حرف‌های حرام حفظ و از یتیمان و مستمندان مراقبت کنند.
هفته احسان و نیکوکاری، وفات حضرت خدیجه (س)، آزاد سازی دزفول و خرمشهر، سالروز پیروزی حزب الله لبنان در جنگ 33 روزه با اسرائیل، سالروز تاسیس مجلس شورای اسلامی و حمایت از خانواده های زندانیان از دیگر مواردی بود که نماینده ولی فقیه در استان مرکزی مورد بحث قرار داد.
نماز عبادی سیاسی جمعه در 33 نقطه استان مرکزی اقامه می شود.
3017/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.