دومین کارگاه خوشنویسی کاتبان قرآن با محوریت خوشنویسان حوزه نسخ و ثلث و با شرکت علاقمندان این رشته هنری به و به سرپرستی استاد حسن کرمانی در محل حوزه هنری آذربایجان شرقی برگزار شد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری استان با اعلام این خبر گفت: در ابتدای این کارگروه نکاتی پیرامون اصول خلق قطعات ثلث و تاریخچه مختصری از آن در طول تاریخ این خط و نیز مقایسه بین خطوط اساتید بزرگ این رشته هنری با ارائه تابلوهای نوابغ خوشنویسی، به مقایسه و ارزیابی و تحلیل و بررسی آثار پرداخته شد.
مینا نیک رزم افزود: در ادامه استاد حسن کرمانی به آنالیز و تجزیه و تحلیل آثار میرزا محمد شفیع تبریزی پرداخت و گفت: محمد شفیع تبریزی فرزند میرزا محمد علی خوشنویس از خوشنویسان زبده خط نسخ و در زمره بزرگترین خطاطان پیرو مکتب نیریزی بشمار می آید که سالهای گرانبهای عمر خود را در کتابت قرآن کریم و کتب ادعیه سپری کرده است و نمونه های چشم نوازی از هنر نسخ نویسی با اسلوب ایرانی را به نمایش گذاشته است.
استاد حسن کرمانی در این خصوص گفت: حیات محمد شفیع تبریزی مقارن با سلطنت فتحعلیشاه و محمد شاه قاجار بوده و به استناد برخی شواهد احتمالا در اواخر سده دوازدهم در تبریز دیده به جهان گشوده و در همین شهر تا پایان عمر زندگی نموده است.
گفتنی است در ادامه این کارگاه، هنرمندان ضمن ارائه آثار خطاطی خود از راهنمایی های اساتید بهره لازم را برده و مقرر گردید در ادامه کارگروه های تخصصی در این زمینه ( نسخ و ثلث) انجام یابد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.