آیت الله عسگر دیرباز روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به نقش برجسته حجت الاسلام حسنی در برهه های مختلف انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: این روحانی نستوه برای سرکوب توطئه های احزاب منحله و منافقان در منطقه با تمام توان مبارزه کرد و مردم منطقه را از ظلم فرصت طلبان نجات داد.
رئیس دانشگاه جامع قم اضافه کرد: حجت الاسلام حسنی در حفظ امنیت و آرامش استان در برهه های مختلف بویژه در دوران جنگ نیز نقش بی بدیلی ایفا کرد و به عبارتی مانع از تحرک منافقان و معاندان انقلاب در منطقه شد.
عضو خبرگان رهبری افزود: ایشان از مخالفان سرسخت رژیم ستمشاهی بود و قبل از پیروزی انقلاب دست به مبارزات مسلحانه زد و همگام با دیگر گروه های مبارز آذربایجانی جنگ مسلحانه علیه رژیم طاغوت را در ارومیه راه اندازی کرد.
آیت الله دیرباز رحلت مجاهد نستوه آذربایجان غربی را به مقام معظم رهبری، خانواده ایشان و مردم استان تسلیت گفت و برای این روحانی مبارز آرزوی مغفرت کرد.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام غلامرضا حسنی، مبارز انقلابی و نستوه تاریخ آذربایجان غربی و امام جمعه سابق ارومیه شامگاه دیروز در 91 سالگی دار فانی را وداع گفت.
حجت الاسلام غلامرضا حسنی متولد 1306 در روستای 'بزرگ‌ آباد' در 30 کیلومتری ارومیه است و پیش از نمایندگی ولی فقیه در آذربایجان غربی، نماینده اولین دوره مجلس در این شهر بود.
8135/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.