محمد بختیار خلیقی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح ها شامل برگزاری نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا، توزیع کالاهای اساسی، طرح ویژه نظارتی، فروش فوق العاده کالاها تا 15 درصد زیر قیمت توسط اصناف داوطلب و فروشگاه های منتخب سازمان ها است.
وی افزود: هم اکنون دستگاه های اجرایی از جمله اداره کل پشتیبانی امور دام، غله و خدمات بازرگانی و تعاون روستایی اقدام به ذخیره سازی کالاهای اساسی مورد نیاز مردم کرده اند که تاکنون مجوز توزیع یک هزار و 860 تن کالا در فروشگاه ها و مراکز عرضه منتخب ستاد تنظیم بازار صادر شده است.
خلیقی با بیان اینکه میزان ذخیره این محصولات در استان بیش از مجوز صادر شده است، تاکید کرد: کالاهایی که مجوز توزیع آنها صادر شده شامل 600 تن برنج، 400 تن روغن، 400 تن شکر، 400 تن گوشت سفید منجمد و 60 تن گوشت قرمز منجمد است که در فروشگاه های تعاونی مصرف کارکنان دولت و کارگران، رفاه، اتکا، کورش و تعاون روستایی در حال توزیع است.
وی گفت: در این طرح قیمت مصوب برای مرغ منجمد با قیمت هر کیلوگرم 62 هزار ریال، برنج هندی 56 هزار ریال، برنج همالی 39 هزار ریال و گوشت قرمز نیز شامل گوشت گوساله درجه یک از 315 تا 420 هزار ریال و گوشت درجه 2 گاوی از 240 تا 320 هزار ریال اعلام شده است.
خلیقی در خصوص برپایی جشنواره ضیافت به مناسبت ماه مبارک رمضان یادآور شد: این طرح با همراهی اصناف در استان اجرا می شود وبر اساس این طرح اجناس با پنج تا 15 درصد تخفیف عرضه می شود که تمامی اصناف داوطلب می توانند در آن شرکت کنند.
وی اضافه کرد: طرح جشنواره تخفیفی که در فروشگاه های و مراکز عرضه منتخب نیز شامل فروشگاه هایی مانند رفاه، اتکا، امکان، اسکات، تعاون روستایی، فرهنگیان، افق و کورش برگزار و در آن کالاهای موردنیاز ماه مبارک رمضان تا 15 درصد تخفیف ارایه می شود.
معاون بازرگانی و تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان برگزاری نمایشگاه های عرضه ممستقیم کالاها و خدمات همزمان با ماه مبارک رمضان را از دیگر طرح های این سازمان اعلام کرد و افزود: در این طرح نیز تا کنون چند شهرستان درخواست صدور مجوز داشته اند که برپایی آن با مسئولیت فرمانداری شهرستان ها در دستور کار ستادهای شهردستانی قرار گرفته است.
وی در خصوص، طرح نظارتی سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز با هدف ایجاد شادابی در بازار و تسهیل در تامین ارزاق مورد نیاز مردم با قیمت مصوب بدور از هر گونه تخلف اجرا می شود، گفت: این طرح با همکاری استاندارد، تعزیرات حکومتی، بهداشت و درمان، دامپزشکی و اتاق اصناف برگزار می شود.
به گزارش ایرنا، مبارزه با گرانفروشی، کم فروشی، تقلب، احتکار، عدم صدور صورتحساب، تبلیغات خلاف واقع، عدم درج قیمت و فروش کالای قاچاق همه ساله اجرا می شود اما در ایام پر تقاضای بازار از جمله ماه مبارک رمضان تشدید می شود.
حدود 56 هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کردستان وجود دارد که از این تعداد 29 هزار واحد در مرکز استان مستقر است که حدود سه درصد از این واحدهای صنفی، فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای هستند.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.