به گزارش خبرنگار ایرنا، سی و سومین دوره مسابقات کشتی آزاد قهرمانی نظامیان جهان روزهای 25 تا 27 اردیبهشت ماه در مسکو روسیه برگزار شد و چهار کشتی گیر کرمانشاهی به اسامی 'حامد رشیدی' در 74 کیلوگرم، 'بهمن تیموری' در 79 کیلوگرم، 'ارشک محبی' در 92 کیلوگرم و 'یدالله محبی' در 125کیلوگرم نمایندگان ایران بودند.
در این رقابت ها و در وزن 74 کیلوگرم، حامد رشیدی پس از شکست تمامی رقبا به دیدار فینال رسید اما در این مرحله با قبول شکست برابر کشتی گیر روسیه مدال نقره را کسب کرد.
کشتی گیران قزاقستان و آذربایجان نیز که در مراحل قبلی از رشیدی شکست خورده بودند به مدال برنز مشترک این وزن رسیدند.
در وزن 79 کیلوگرم نیز بهمن تیموری دیگر کشتی گیر کرمانشاهی حاضر در مسابقات مانند رشیدی عمل کرد و پس از انکه همه رقبای خود را تا مرحله فینال شکست داد در این مرحله مقابل کشتی گیر روسیه تن به شکست داد و به مدال نقره بسنده کرد.
کشتی گیرانی از قزاقستان و روسیه نیز صاحب مدال برنز مشترک این وزن شدند.
مسابقات وزن 92 کیلوگرم نیز که با حضور کشتی گیران مطرحی برگزار شد، ارشک محبی در آن نتوانست به مقامی بهتر از پنجمی دست پیدا کند، وزنی که در آن کشتی گیران روسیه و قزاقستان اول و دوم شدند و کشتی گیران مجارستان و بلاروس نیز به مدال برنز مشترک دست یافتند.
سرانجام در وزن 125 کیلوگرم یدالله محبی طلسم پیروز نشدن کشتی گیران کرمانشاهی در دیدار فینال را شکست و با برتری مقابل حریفی از قزاقستان توانست مدال طلای سنگین وزن را از آن خود کند.
در این وزن هم کشتی گیران سوریه و روسیه به مقام سوم و مدال برنز مشترک دست یافتند.
در مسابقات نظامیان جهان، جعفر دلیری مربی کرمانشاهی نیز به عنوان یکی از مربیان تیم ملی حضور داشت و در نایب قهرمانی کشتی ایران نقش مهمی داشت.

** کشتی گیران کرمانشاهی عملکرد قابل قبولی داشتند
رئیس هیات کشتی کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، عملکرد ملی پوشان کرمانشاهی در مسابقات نظامیان جهان را مطلوب ارزیابی و اظهار کرد: پیش از آغاز مسابقات انتظار می رفت از چهار کشتی گیر اعزامی استان به مسابقات 2 تا سه نفر آن ها بتوانند مدال کسب کنند.
محمدحسین محبی خاطرنشان کرد: هرچند اگر ارشک محبی مقداری سنجیده تر عمل می کرد می توانست او هم در این رقابت ها صاحب مدال شود تا هر چهار کشتی گیر کرمانشاهی با مدال مسابقات را ترک کنند.
وی گفت: بهمن تیموری و حامد رشیدی تا دیدار فینال عالی کار کردند و فراتر از حد انتظار موفق به شکست تمامی رقبا شدند تا نشان دهند به روزهای اوج خود برگشته اند و اگر در دیدارهای فینال کمی هوشمندانه تر عمل می کردند مدال طلا دور از دسترس نبود.
رئیس هیات کشتی کرمانشاه تصریح کرد: یدالله محبی نیز مثل همیشه آماده نشان داد و از همان کشتی های اول مشخص بود که برای قهرمانی می جنگد و اوج کار وی شکست حریف سرسخت قزاقستانی در دیدار فینال بود.
محبی گفت: در مسابقات نظامیان جهان کشتی گیران خوبی بخصوص از کشورهای آسیایی شرکت داشتند چرا که این رقابت ها یکی از تورنمنت های مهم پیش از مسابقات آسیایی 2018 و همچنین مسابقات جهانی مجارستان به شمار می رفت.
وی در پایان اظهار کرد: با شرایط حاضر آینده کشتی کرمانشاه درخشان تر از قبل خواهد بود و حتما شاهد درخشش آن ها در رقابت های پیش رو خواهیم بود.
تیم کشتی ایران در مسابقات نظامیان جهان توسط مهران رضا زاده در وزن 57 کیلوگرم و یداله محبی در وزن 125 کیلوگرم به مدال طلا، توسط حامد رشیدی در وزن 61 کیلوگرم، بهمن تیموری در وزن 79 کیلوگرم و امیر محمدی در وزن 97 کیلوگرم به مدال نقره و توسط محمد نامجو مطلق در وزن 61 کیلوگرم به مدال برنز دست پیدا کرد.
این مسابقات با قهرمانی روسیه که 225 امتیاز و نایب قهرمانی ایران که 163 امتیاز کسب کردند، به پایان رسید و تیم قزاقستان نیز با 117 امتیاز جایگاه سوم را به خود اختصاص داد.
در استان کرمانشاه حدود هشت هزار و 200 نفر به صورت رسمی و بیمه شده زیرنظر هیات کشتی در رده های سنی مختلف و در هر 2 بخش آقایان و بانوان فعالیت می کنند.
7458/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.