محمدباقر حاج کاظمی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: همزمان با ماه مبارک رمضان بازرسی 288 اکیپ ثابت و سیار با 768 بازرس در شهرستان های استان زنجان و 32 اکیپ نیز با 96 بازرس در مرکز استان به صورت ویژه درباره نظارت بر بهداشت عمومی فرآورده‌های خام دامی فعال شده اند.
وی تاکید کرد: فعالیت اکیپ‌های ثابت نظارت و بازرسی از هشت صبح تا 20 شب است و بعد از این زمان نیز فعالیت اکیپ های سیار آغاز می شود.
مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: نظارت اکیپ های ثابت و سیار دامپزشکی از واحدهای تولید فرآورده های خام دامی، نگهداری، بسته بندی، توزیع، عرضه و کشتارگاه های دام و طیور و سردخانه هاست.
حاج کاظمی تاکید کرد: نظارت و تلاش های بی وقفه اکیپ های دامپزشکی در سطح استان زنجان با هدف رسیدن مواد غذایی سالم و بهداشتی به دست مصرف کننده و امنیت خاطر مصرف کنندگان تا همشهریان از سلامت مواد غذایی مورد مصرف اطمینان داشته باشند.
وی، از مصرف کنندگان فرآورده‌های خام دامی در سطح استان زنجان خواست، در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک در عرضه مواد خام دامی، پروتئینی و یا کشتارها، مراکز نگهداری و بسته بندی با شماره 1512 تماس برقرار و مورد را به منظور رسیدگی گزارش کنند.
مدیر کل دامپزشکی استان زنجان گفت: شهروندان هرگونه تخلف بهداشتی در عرضه گوشت قرمز، مرغ، تخم مرغ، ماهی و عسل و سایر آلایش خوراکی دام مثل مغز، کله، پاچه، سیرابی، دل و جگر، مورد را با شماره تلفن بیان شده به ادارات دامپزشکی استان زنجان گزارش دهند.
حاج کاظمی خاطرنشان کرد: به محض دریافت هر گونه شکایت و گزاش تخلفات از مراکز بیان شده غیر از ساعت اداری اکیپ های سیار برای بررسی موضوع به محل اعزام می شوند.
به گزارش ایرنا، استان زنجان دارای 2 کشتارگاه دام، چهار کشتارگاه طیور و چهار مرکز بسته بندی فرآورده های خام دامی است.
7325/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.