استاندار کردستان از تخصیص 26 میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی و بهبود فضای مناطق حاشیه‌ای و باز آفرینی شهری سنندج خبر داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، بهمن مرادنیا در جلسه ستاد بازآفرینی شهری که با حضور معاون وزیر و مدیرعامل  شرکت مادر تخصصی بهسازی و عمران شهری برگزار شد گفت: امروز از برخی مناطق حاشیه شهری و محلات قدیمی سنندج بازدید به عمل آمد و در مجموع تصمیمات خوبی برای بهبود فضای این مناطق گرفته شد.

وی با بیان اینکه دسترسی و تردد مردم در برخی محلات قدیمی و ومناطق حاشیه با مشکل مواجه است افزود: این اعتبارات برای اجرای پروژه هایی در مناطقی چون محله آغه زمان، فرجه، تقتقان، حسن آباد و نایسر اختصاص یافته و طبق تعهدات صورت گرفته باید تا پایان فصل کاری سالجاری انجام بگیرد.

مرادنیا در ادامه سخنان خود به عملیاتی شدن چهار خطه شدن کمربندی حسن آباد سنندج اشاره کرد و اظهار داشت: این منطقه با جمعیت 25 هزار نفری دارای جاده مناسب نبود و به این منظور اعتبار آن از محل منابع استانی تامین و پیمانکار آن نیز مشخص شده است که باید این پروژه نیز در فصل کاری امسال اتمام و زیر بار ترافیک برود.

استاندار کردستان همچنین از دیگر معظلات ترافیکی در سنندج را خیابان فردوسی سنندج ذکر کرد و ادامه داد: برای تبدیل این خیابان به پیاده راه معاون وزیر اعتباری به میزان شش میلیارد تومان تخصیص داده است و باید شهردری سنندج در این جهت اقدام کند.

وی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی وعده داده است تاپایان تیرماه سالجاری به دلیل محدود بودن فصل کاری به هر میزان که بتوانیم پروژه تعریف و اعتبار جذب کنیم.

مرادنیا مردم را مشارکت جدی در اجرای طرحها و پروژه های شهری فراخواند و گفت: مردم باید مطالبه گر باشند و خواسته‌های به حق خود را دنبال و در جهت خدمت رسانی بهتر یار و همراه مسوولان باشند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون در مناطق منفصله شهری در سنندج کارها و طرح‌های توسعه‌ای انجام می‌شود گفت: نهادها و کمیته‌های حفاظت برای جلوگیری از هرگونه زمین خواری و سوء استفاده از شرایط موجود با ساخت و سازهای جدید و غیرمجاز برخورد کنند.

در بازدید استاندار کردستان به همراه معاون وزیر و مدیرعامل  شرکت مادر تخصصی بهسازی و عمران شهری چند طرح عمران شهری در مناطق حاشیه عملیاتی و اجرایی شد.

آغاز مرمت و بازسازی منزل تاریخی رشیدی و عملیات اجرایی بازآفرینی شهری در محله آغه زمان، شروع بهسازی معابر تقتقان  در 15 کوچه با اعتباریک میلیارد و 300 میلیون تومان، آغاز عملیات اجرایی کمربندی حسن آباد با پنج میلیارد تومان اعتبارو احداث خیابان ماموستا هیمن در ناحیه منفصله شهری حسن آباد با اعتبار یک ملیارد و 250 میلیون تومان از جمله این طرح‌ها بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.