به گزارش ایرنا، آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه های این هفته نماز جمعه قم در مصلای قدس این شهر، افزود: ما با پیمان شکنی آمریکا و برخی قدرت های اروپایی از دیرباز آشنایی داریم، از رژیمی که تا کنون بیش از 100 جنگ را برپا کرده و به پیمان های خود وفادار نیست، چه انتظاری می توان داشت؟
وی بیان کرد: از ابتدا به آمریکا اعتماد نداشتیم و برای ما جای تعجب نیست که آنان به سندی که خود امضا کردند، متعهد نبانشد، آمریکایی ها حتی به اسناد بین المللی در خصوص محیط زیست و فعالیت های بشردوستانه نیز پایبند نیستند.
وی با بیان این که رهبر معظم انقلاب بارها در موضوع برجام تذکرهای لازم را داده بودند، گفت: از مسئولان می خواهیم توصیه های معظم له را بیش از پیش مورد توجه قرار دهند.
اعرافی ادامه داد: اروپایی ها هم خصلت های پیمان شکنی را به شکل های دیگری دارند و نباید به دور از تضمین های قطعی، پای تعهد با آنان ایستاد.
وی بیان کرد: باید به سعودی ها و برخی کشورهای منطقه گفت از این اتفاق خوشحال نباشید، تجربه تاریخی نشان داده است آمریکا و اسرائیل با هم پیمانان خود چه می کنند؛ تاریخ نشان خواهد داد پیروزی با جبهه مقاومت و شکست با مستکبران عالم است.
وی افزود: پیروزی قاطع حزب الله در انتخابات هفته گذشته پارلمان لبنان بار دیگر نشان داد پیروزی به دست جبهه مقاومت رقم خواهد خورد.
وی تاکید کرد: مردم با شرکت در راهپیمایی امروز در اعتراض به اقدام پیمان شکنانه آمریکا، بار دیگر نشان خواهند داد تا آخر پای انقلاب اسلامی استوار ایستاده اند.
توافق جامع و نهایی هسته‌ ای وین با عنوان شناخته شده و رسمی برنامه جامع اقدام مشترک یا برجام در راستای توافق جامع بر سر برنامه هسته‌ای ایران و به دنبال تفاهم هسته‌ای لوزان، در سه‌شنبه 23 تیر 1394 در وین اتریش بین ایران، اتحادیه اروپا و گروه 1+5 (شامل چین، فرانسه، روسیه، انگلستان، آمریکا و آلمان) منعقد شد.
ترامپ سه شنبه شب این هفته، خروج آمریکا از توافق نامه هسته ایران و 1+5 و بازگرداندن تحریم ها علیه ایران را اعلام کرد.رژیم صهیونیستی، عربستان ، امارات و بحرین در اقدامی هماهنگ اولین کشورهایی بودند که از اقدام ترامپ حمایت نمودند.
اعرافی همچنین گفت: برای اداره منسجم کشور نیازمند اتکا به سرمایه های داخلی و روحیه جهادی هستیم، با این نگاه می توان افسارگسیختگی قیمت ها از جمله نرخ ارز را کنترل و امید را در میان جامعه تقویت کرد.
وی بیان کرد: تحقق اقتصاد مقاومتی، اتکا بر منابع داخلی و صیانت از نیروی دفاعی در برابر دشمن و تقویت انسجام ملی در پرتو ولایت کشور را در برابر هر توطئه ای مصون می سازد.
مدیر حوزه های علمیه در ادامه به برگزاری کنگره بین المللی نقش شیعه در گسترش علوم اسلامی اشاره کرد و افزود: در این کنگره دو روزه تلاش شد تلاش های گسترده علمای شیعه در منظومه علمی جهان اسلام با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی تبیین شود.
کنگره بین المللی نقش شیعه در گسترش علوم اسلامی روزهای بیستم و بیست و یکم اردیبهشت ماه جاری تحت اشراف آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید در سالن همایش های رسول اعظم (ص) مدرسه علمیه امام کاظم (ع) شهر قم، برگزار شد.
اعرافی همچنین با اشاره به لزوم آماده شدن مومنان برای بهره گیری از فضایل ماه مبارک رمضان، گفت: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای خدمت رسانی به نیازمندان است و همه مردم و مسئولان باید در این زمینه به وظیفه دینی خود عمل کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که در اسلام ازدواج به هنگام و آسان مورد توجه قرار گرفته است، افزود: تاکید اسلام در موضوع تعیین مهریه، قرار ندادن مهریه های سنگین و خارج از توان است تا زوج های جوان زندگی آسانی را آغاز کنند.
تجلیل از تلاش های قشرهای مختلف جامعه از جمله فرهنگیان، کارگران و نهادهای خدمت رسان جامعه همچون جمعیت هلال احمر و تاکید بر جایگاه مهم آنان در روند پیشرفت کشور از دیگر محورهای سخنان خطیب نماز جمعه قم بود.
7405/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.