به گزارش ایرنا 'رودریگو دی آزردوسانتوس' جمعه در حاشیه گشت آبی بر روی رودخانه اروند آبادان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ویژگی برجسته شهر آبادان نزدیکی این شهر به کشور عراق است و می تواند نقش مهمی در توسعه صادرات این کشور داشته باشد.
وی ادامه داد: این سفر می تواند زمینه ساز ارتقا و افزایش همکاری های دو جانبه بین کشور ایران و برزیل باشد.
سفیر برزیل گفت: روابط تجاری خوبی بین ایران و برزیل وجود دارد که باید افزایش پیدا کند و در این میان رسانه ها باید نقش بیشتری در توسعه تجارت بین دو کشور داشته باشند.
وی اظهارکرد: امنیت در مرز آبی ایران بسیار بالا است و از این امنیت در رودخانه اروند که یک امیتاز محسوب می شود، باید در افزایش تجارت ، و روابط بین کشورها استفاده کرد.
سفیر برزیل روزهای جمعه و شنبه، هفتم و هشتم اردیبهشت جاری میهمان آبادانی هاست و دیدار دو تیم صنعت نفت آبادان و استقلال خوزستان در هفته پایانی لیگ برتر را نیز از نزدیک تماشا می کند.
گشت دریایی، کاشت نمادین نهال، نشست با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند و فرماندار آبادان، بازدید از مراکز میراث فرهنگی و گردشگری همچون مقبره سربازان جنگ جهانی دوم ، باغ موزه دفاع مقدس و صنعت نفت، نخستین پمپ بنزین ایران، مسجد و کلیسا، موزه ورزش باشگاه صنعت نفت از دیگر برنامه های سفیر برزیل در آبادان است.
3015/7165/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.