محمدرضا شاملو پنجشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در آمل افزود : میزان تسهیلات پرداختی در سال گذشته 20 میلیون تومان بوده و با توجه به افزایش مصالح ساختمانی ، افزایش سقف این تسهیلات قابل قبول است.
وی گفت که پرداخت این مبلغ با تصویب دولت و شورای عالی بانک ها ، بزودی آغاز خواهد شد.
معاون بنیاد مسکن با اعلام این که بر اساس برنامه پنج ساله ششم توسعه ، نوسازی و مقاوم سازی سالانه حدود 200 هزار واحد خانه روستایی هدف گذاری شده است ، اظهار داشت : تاکنون حدود یک میلیون و 800 هزار خانه روستایی با پرداخت تسهیلات دولتی نوسازی و مقاوم سازی شده است.
وی افزود : امسال هم پرداخت تسهیلات برای مقاوم سازی حدود 200 هزار خانه روستایی را در برنامه داریم تا همانند سال های اخیر با حمایت از روستاییان در این بخش ، خسارت های ناشی از حوادث های طبیعی از جمله رانش زمین و زلزله را در خانه های مقاوم سازی شده ، به حداقل برسانیم .
** سند دار شدن 180 هزار املاک روستایی در سال جاری
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همچنین اعلام کرد که تاکنون برای سه میلیون و 400 هزار فقره از املاک روستایی و املاک واقع در شهرهای کمتر از 25 هزار نفر جمعیت سند مالکیت صادر شده است.
وی اضافه کرد : در سال جاری نیز صدور سند مالکیت برای حدود 180 هزار فقره املاک روستایی و شهرهای کمتر از 25 هزار نفر جمعیت کشور پیش بینی شده که به تدریج در حال انجام است .
معاون بنیاد مسکن کشور برای افتتاح همزمان 34 طرح هادی روستایی به شهرستان آمل سفر کرده است .
این طرح ها که برای اجرای آنها 76 میلیارد ریال هزینه شد ، عصر پنجشنبه با برگزاری مراسمی در روستای ' هلومسر ' آمل به صورت همزمان افتتاح شدند.
7327/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.