به گزارش ایرنا سید حسن خلیلی، روز پنجشنبه در نشست خبری در شهرستان مُهر با اشاره به اینکه بی شک سرمایه گذاران در این حوزه از نتایج آن منتفع خواهند شد، اظهار داشت: در حال حاضر این شهرستان نیاز به راه اندازی واحدهای مختلف درمانی از جمله شنوایی سنجی، بینایی سنجی، فیزیوتراپی و دندانپزشکی دارد.
وی در مورد وضعیت بیمارستان مُهر گفت: این بیمارستان در سال‌هایی که هیچ ‌مرکز درمانی در جنوب فارس وجود نداشت احداث شد اما هم اینک نیازمند حمایت ویژه خیران و دانشگاه علوم پزشکی شیراز است و زیبنده مردم این منطقه نیست که برای یک عمل پیش پا افتاده سزارین به مناطق مجاور این شهرستان مراجعه کنند.
خلیلی ادامه داد: اعتبار تخصیصی این مرکز درمانی برای انجام تعمیرات اساسی این بیمارستان کافی نیست و برای ارایه خدمات بهتر به بیماران از خیران درخواست می کنیم با شورای خیرین این شهرستان همکاری کنند.
وی اظهار داشت: با دعوت از بزرگان، خیران و همچنین تشکیل شورای خیرین سلامت کوشش کرده ایم از مشکلاتی که در حوزه سلامت با آن رو به رو هستیم عبور کنیم اما برای حل هر چه بهتر این مشکلات به همکاری مردم هم نیاز داریم.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان مُهر در بخش دیگری از سخنان خود به برخی از طرح های در دست احداث این شبکه اشاره و بیان کرد: عملیات ساخت مرکز جامع سلامت مُهر، چاه کبکان، همچنین خانه بهداشت منطقه فال، گنبدو، و مرکز اورژانس 115 چاه کبکان در حال انجام است و امیدواریم برخی از این طرح ها تا اوایل تابستان 96 به بهره برداری برسد.
خلیلی گفت: همچنین یک پانسیون در درمانگاه علی بن موسی الرضا (ع) مُهر نیز در دست احداث است و می کوشیم عملیات ساخت مرکز خیرساز اورژانس 115شهر وراوی نیز هر چه زودتر پایان یابد و این مرکز به بهره برداری رسد.
وی، همچنین بازآموزی کارکنان و کادر درمانی این شهرستان را ضروری دانست و اظهار داشت: با انجام این کار، اعزام بیمار به مراکز درمانی شهرستان ها و مناطق همجوار به حداقل خواهد رسید و هم اینک مقدمات آن انجام شده است.
شهرستان مُهر در فاصله 320 کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.
9873 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.