به گزارش خبرنگار ایرنا، عزت الله ابراهیمی عصر چهارشنبه در آیین تجلیل از پیشکسوتان، مربیان، داوران و قهرمانان کونگ فو استان کردستان در مجتمع فرهنگی فجر اظهار کرد: آموزش در رده های سنی پایه از دیگر برنامه های مهم فدراسیون است چون ورزش پایدار تنها با آموزش ایجاد می شود.
وی کونگ فو را ورزشی همگانی معرفی کرد و افزود: باید در بخش همگانی سرآمد بود تا از درون حوزه همگانی به عرصه قهرمانی برسیم همچنان که در کونگ فو کردستان به این مهم دست یافته ایم.
ابراهیمی تاکید کرد: تلاش می کنیم این ورزش ملی را که محصولی ایرانی، اسلامی است در دنیا توسعه دهیم و حضوری پررنگ در مجامع بین المللی، جهانی و آسیایی داشته باشیم.
وی با بیان اینکه هزینه های مبارزه با مواد مخدر در کشورمان بسیار بالا است، یادآور شد: ورزش می تواند مانع بروز آسیب ها و انحرافات اجتماعی شود پس باید این مقوله مهم را در میان خانواده ها بویژه بانوان نهادینه کرد.
دبیر فدراسیون کونگ فو و ورزش های رزمی در ادامه به جایگاه برتر هیات کونگ فو کردستان در کشور اشاره کرد و گفت: افق کونگ فو این استان بسیار روشن است.
به گفته ابراهیمی، از سال 92 به بعد هیات کونگ فو استان کردستان توانسته است بطور متوالی در راس هیات های برتر کشور باشد.
وی کردستان را دارای استعدادهای بسیار درخشان در زمینه کونگ فو دانست و اضافه کرد: موفقیت های این هیات، نشان از مدیریت و برنامه ریزی صحیح و حمایت های بی دریغ اداره کل ورزش و جوانان دارد.
ابراهیمی با بیان اینکه کردستان در رشته کونگ فو همواره در مسیر رشد و توسعه حرکت کرده است، افزود: ورزشکاران، مربیان و داوران کردستانی از سرآمدان ورزش کونگ فو در کشور هستند و این باعث افتخار برای مردم این استان است.
مدیرکل ورزش و جوانان کردستان نیز در این آیین گفت: ورزش این استان در مسیر خوبی قرار دارد و نیاز است با کمک یکدیگر در راه اعتلای آن گام برداریم.
حامد جولایی افزود: هیات کونگ فو کردستان با کمترین امکانات در رده برترین هیات های کشور قرار دارد و این مهم نشانه از تلاش های مدیران، مربیان و ورزشکاران این رشته ورزشی است.
وی ورزش کردستان را نیازمند حمایت بیشتر ارگان ها و مسئولان دانست و یادآور شد: امیدواریم روزی به جایی برسیم که در سطح کشور در تمام رشته های ورزشی شاهد درخشش ورزشکاران کردستانی باشیم.
جولایی به برگزاری 46 مسابقه قهرمانی ورزشی در این استان در سال گذشته اشاره و اظهار کرد: سال گذشته حدود 850 نفر از ورزشکاران کردستانی در رقابت های مختلف ورزشی جهانی، آسیایی و ملی مدال کسب کردند.
رئیس هیات کونگ فو و ورزش های رزمی کردستان هم با بیان اینکه این هیات سال گذشته به عنوان هیات برتر کشور معرفی شد، گفت: کونگ فو کاران کردستانی در سال گذشته 158 مدال رنگارنگ کسب کردند که 34 مدال آن بین المللی بود.
فرهاد میمنت آبادی تاکید کرد: سال گذشته 3 دوره میزبانی قهرمانی کشور و چهار دوره اعزام ورزشکار به خارج از کشور داشتیم.
وی از فعال بودن هیات های کونگ فوی در تمام شهرستان های استان خبر داد و افزود: تلاش ما این است که در مدارس و دانشگاه های کردستان به آموزش ورزش کونگ فو اقدام کنیم.
در این آیین از 230 پیشکسوت، مربی، داور و قهرمان رشته کونگ فو در کردستان با اهدای لوح تقدیر و تندیس تجلیل شد.
2 هزار و 817 ورزشکار سازمان یافته و بیمه شده، 87 باشگاه، 128 مربی و 145 داور در رشته کونگ فو و ورزش های رزمی کردستان فعالیت دارند.
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.