حرف های سلطانی فر درباره طرح ترافیک و بیمه تکمیلی خبرنگاران

محمد سلطانی‌فر گفت: بیمه خبرنگاران به عنوان مهمترین کار معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد در سال جدید قلمداد می شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش  جی پلاس، صبح امروز نشست صمیمانه محمد سلطانی فر معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اهالی رسانه برگزار شد.

سلطانی فر ابتدا، درباره واریز یارانه به حساب مدیران مسئولان رسانه‌ها در ماه‌های پایانی سال گذشته، گفت: در سه ماه گذشته برای ۲۵۰۰ رسانه، یارانه تعریف و پرداخت شده است. بعضی از این پرداخت‌ها در یک نوبت و بعضی هم در دو یا سه نوبت بوده است. به گفته وی، در این دوره و برای اولین بار به بیش از ۲۰۰ رسانه برخط هم یارانه پرداخت شده است.

سپس، موضوع بیمه خبرنگاران به عنوان مهمترین کار معاونت مطبوعاتی در سال جدید قلمداد شد و سلطانی فر اظهار کرد: روزنامه هایی که کمتر از 5 نفر کارمند دارند، به عنوان کارگاه های سوخته عنوان شده و نیروهای انسانی این روزنامه ها فقط با پرداخت 7 درصد بیمه خواهند شد. همچنین مدیرانی که قصد گرفتن کد بیمه ای ندارند، می توانند به معاونت مراجعه کرده و کارمندان خود را از طریق معاونت مطبوعاتی بیمه کنند که این دو پیامد مثبت برای رسانه ها دارد؛ اول آنکه از هماهنگی های امور بیمه آسوده می شوند و دوم آنکه یارانه آنها بدون کسری پرداخت می شود.

وی افزود: ما به دنبال بیمه تکمیلی خبرنگاران هم هستیم. همچنین خبرنگارانی که روزنامه آنها تعطیل شده است، باید در ایام بیکاری حمایت و تامین شوند.

سلطانی فر درباره  طرح ترافیک خبرنگاران بیان کرد: با شهردار و اعضای شورای شهر برای طرح ترافیک مکاتبه کرده ایم. به محض اینکه شهردار تهران منصوب شود و امور شهرداری سامان یابد، نتیجه اصلی این مکاتبه اعلام خواهد شد.

وی درباره افزایش قیمت کاغذ عنوان کرد: از روزی که با افزایش قیمت کاغذ مواجه شدیم، نشست هایی با کسانی که تصمیم آنها قیمت کاغذ را تحت تاثیر قرار می دهد، برگزار کردیم. در نهایت با یکی از آنها به طور جد برخورد کردیم و در مرحله اول قیمت کاغذ شکسته شد؛ اما باید این را هم گفت که افزایش قیمت کاغذ در جهان اتفاق افتاده است.

معاون مطبوعاتی افزود: منبع ما برای تامین کاغذ کشور روسیه بود که به تازگی با اندونزی مکاتبه کرده ایم. زیرا آنها هم کاغذ خوب دارند و هم با قیمت مناسب می فروشند. در حال حاضر ارز کاغذ 4200 است و هرکسی بخواهد کاغذ وارد کند، باید با این نرخ کار کند.

وی همچنین با اشاره به طرح اینترنت بدون فیلتر برای خبرنگاران تأکید کرد: این طرح در راستای دسترسی آزاد به اطلاعات برای روزنامه‌نگاران تصویب شده است و تاکنون 319 نفر شامل اینترنت بدون فیلتر شده‌اند.

 

دیدگاه تان را بنویسید