ایرج مقدمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سفیران سلامت در زمینه یادگیری و ارتقای سواد سلامت دانش آموزان فعالیت دارند.
وی یادآوری کرد: سفیران سلامت در مدارس زمینه های مختلف تغذیه، ایمنی، پیشگیری از بیماری ها، فعال بوده و بر برفه مدارس و کپسول های آتش نشانی مدارس نیز نظارت می کنند.
به گفته رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، 18 هزار و 300 دانش آموز شهری و هشت هزار و 700 نفر دیگر نیر در مناطق روستایی این استان سفیران سلامت در این دستگاه هستند.
مقدمی به اجرای طرح پدیکلوزیس (مبارزه با شپش سر) در سطح مدارس استان زنجان اشاره کرد و افزود: این طرح با کمک مربیان بهداشت در همه مقاطع تحصیلی انجام می شود.
وی یادآوری کرد: مدارس مقطع ابتدایی بیشتر درگیر با شپش سر بودند که از شیوع آن جلوگیری شد.
رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان اظهارکرد: شپش سر (حشره کوچک بدون بال) انگلی خارجی است که می تواند در قسمت پوست سر افراد رشد و نمو کند.
مقدمی خاطرنشان کرد: این حشره با توجه به خاصیت خونخواری خود، ایجاد خارش در سر می کند و ممکن است افراد در هر سن، جنس و با هر سطح اجتماعی و اقتصادی به آن مبتلا شوند.
به گفته وی، مدارس روستایی که فاقد مربی بهداشتی هستند بهورزان مراکز بهداشتی در این روستاها، معاینه شپش سر دانش آموزان را انجام می دهند.
مقدمی یادآوری کرد: مربیان فعال در سطح مدارس استان زنجان 127 نفر است که از این تعداد63 مربی رسمی و بقیه از دیگر نیروها هستند.
به گزارش ایرنا، 18 هزار و 182 دانش آموز در 2 هزار و 436 مدرسه استان زنجان مشغول به تحصیل هستند.
7325/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.