به گزارش ایرنا، منصور غلامی عصر سه شنبه در آیین افتتاح ساختمان دانشکده فنی و حرفه ای مرند که به صورت ویدیو کنفرانس توسط رییس جمهوری انجام شد، اظهار کرد: طرح سربازی در صنعت نیز برای دانشجویان ارشد و دکتری در حال پیگیری است.
به گفته وی یکی از ثروت های بزرگ کشور مجموعه دانشگاهیان، مراکز علمی و محققان است که باید از این مجموعه بتوانیم به خوبی استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه باید زیرساخت ها برای بهره گیری از ظرفیت های مراکز دانشگاهی و علمی فراهم شود، افزود: طرح کارورزی صنعت و جهاد کشاورزی در دانشگاه ها اجرایی شده است و دانشگاه ها می توانند دانشجویان خود را برای گذراندن کارآموزی در صنعت ثبت نام کنند.
غلامی با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی دارای هفت دانشگاه بزرگ است، خاطر نشان کرد: دانشگاه تبریز با دارا بودن 24 هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی یکی از بزرگ ترین دانشگاه های ایران و جزو یک درصد دانشگاه های تاثیرگذار دنیاست.
وی گفت: دانشکده فنی و مهندسی مرند به عنوان یکی از مطالبه های مردم این شهرستان در راستای اجرای سند راهبردی توسعه دانشگاه ها یکی از مصادیق توسعه آموزشی در آذربایجان شرقی است.
وزیر علوم افزود: پروژه عمرانی دانشکده فنی و مهندسی مرند که زیر نظر دانشگاه تبریز فعالیت می کند، در زیربنایی به مساحت پنج هزار و 635 مترمربع و با ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان هزینه احداث شده است.
به گزارش ایرنا در این دانشکده ۶ رشته کارشناسی در سه گروه آموزشی با ۱۶ عضو هیات علمی و ۵۲۰ نفر دانشجو به فعالیت های علمی، آموزشی و تحقیقاتی مشغول می شوند.
شهرستان مرند با 250 هزار نفر جمعیت در 70 کیلومتری شمالغرب تبریز واقع است.
6132/3072/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.