پیام تسلیت امام به مناسبت شهادت شیخ مهدی شاه آبادی

در بخشی از پیام امام آمده است: این شهید عزیز، فرزند برومند شیخ بزرگوار ما بود که با دست و زبان از عهده شکرش بر نمی آیم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار تاریخ و اندیشه جی پلاس، به دنبال شهادت حجت الاسلام و المسلمین شیخ مهدی شاه آبادی(1) در جبهه های جنگ، امام خمینی در تاریخ هفتم اردیبهشت ماه سال 63، پیام تسلیتی خطاب به ملت ایران صادر کردند. متن آن به شرح زیر است:   

 

 

«بسم اللَّه الرحمن الرحیم‌

إنا للَّه و إِنّاإلیه راجعون‌

با کمال تأسف و تأثر شهادت استادزاده محترم،(2) جناب حجت الاسلام، آقاى آقا شیخ مهدى شاه‌ آبادى، را به پیشگاه معظّم حضرت بقیة اللَّه، أرواحنا لمقدمه الفداء، تبریک و تسلیت عرض مى‌ کنم. مبارک باد بر آن حضرت چنین فداکاران و جانبازان در راه هدف بزرگ و اسلام عزیز، که با شهادت افتخارآمیز خود ملت عظیم الشأن ایران، بویژه روحانیت عالیقدر، را سرفراز مى‌ نمایند. این شهید عزیز علاوه بر آنکه خود مجاهدى شریف و خدمتگزارى مخلص براى اسلام بود و در همین راه به لقاء اللَّه پیوست، فرزند برومند شیخ بزرگوار ما بود، که حقاً حق حیات روحانى به این جانب داشت، که با دست و زبان از عهده شکرش برنمى‌ آیم. از خداوند متعال براى این شهید سعید و سایر شهداى در راه اسلام رحمت در جوار خود، و براى فامیل معظّم و حضرات آقازادگان محترم شاه‌ آبادى، دامت افاضاتهم، صبر و اجر عظیم خواستارم.

روح اللَّه الموسوی الخمینى‌»

                        

1. شیخ مهدی شاه آبادی که در ششم اردیبهشت سال 63 در جزیره مجنون بر اثر اصابت ترکش خمپاره به شهادت رسید. وی از نمایندگان دوره اول مجلس شورای اسلامی بود.

2. آقاى میرزا محمدعلى شاه‌ آبادى، پدر شهید مهدى شاه‌ آبادى، از عارفان وارسته بود که امام خمینى سالها از محضر ایشان کسب فیض کرده است‌.

 

    صحیفه امام، ج‌18، ص: 407

 

دیدگاه تان را بنویسید