به گزارش ایرنا، شاهین پاکروح عصر یکشنبه در حاشیه بازدید از منابع آبی بندرعباس به خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به خشکسالی و کاهش نزولات جوی در کشور، رویکرد وزارت نیرو در حوزه تامین آب، رویکرد سازگاری با اقلیم است.
وی با اشاره به نامساعد بودن شرایط منابع آبی بندرعباس مرکز استان هرمزگان، افزود: در حال حاضر 16 شهر از 35 شهر این استان درگیر تنش آبی هستند.
پاکروح خاطر نشان کرد: منابع آبی این منطقه شرایط مناسبی ندارد و بندرعباس تابستان امسال وضعیت نامساعدی در حوزه آب خواهد داشت.
وی با اشاره به تلاش های در دست انجام به منظور مدیریت تنش آبی در کشور و هرمزگان، گفت: امیدواریم بتوانیم با اتمام مرحله اول آبشیرین کن بندرعباس و حفر چاه های پایین دست شمیل و نیان به عنوان منابع جایگزین، این تنش ها را با حداقل چالش مدیریت کنیم.
از 74 دشت موجود در هرمزگان تمامی آن ها دارای بیلان منفی هستند و 38 دشت ممنوعه بوده و باقی دشت ها نیز شور است.
بیش از 18 سال خشکسالی و کم آبی در هرمزگان موجب خشک شدن 365 حلقه چاه آب آشامیدنی، 18دهنه چشمه و قنات ، 100 حلقه چاه و کاهش آب 135حلقه چاه بین30 تا 70 درصد شده است.
تداوم خشکسالی و کاهش نزولات جوی موجب شده این استان در طول شبانه روز با 900 لیتر بر ثانیه کمبود آب مواجه شود.
در حال حاضر میزان تولید آب در استان هرمزگان برابر با 3 هزار و 600 لیتر بر ثانیه در شبانه روز است اما نیاز آبی این استان برابر با 4 هزار و 500 لیتر بر ثانیه در این بازه زمانی است.
7198/7408

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.