پیش گفتار:
2 مجموعه انتخابی شورای اسلامی شهر و انتصابی شهرداری از جمله نهادهای اجتماعی تصمیم ساز و خدماتی هستند که چنانچه در برنامه ریزی و اجرای آن ها ' تعقل محض بدون احساسات و ملاحظات سیاسی ' را بکار گیرند، می توانند نقش تاثیرگذاری برای تحقق شعار سال در این شهر ایفا کنند.
این بدان خاطر است که بخش قابل توجهی از زندگی روزمره مردم اعم از خرید یا استفاده از خدمات ارتباط مستقیمی با شهرداری دارد که بررسی و تبیین آنها و اینکه شهرداری برای ارایه این خدمات از چه ابزارها و راهکارهایی که به شکلی با شعار سال مرتبط باشند کمک می گیرد، بسیار حایز اهمیت است.
دفتر نمایندگی ایرنای تربت حیدریه در راستای تحقق وظایف حرفه ای و تعهدات اخلاقی خود و در دومین مجموعه از گزارش های مرتبط با راهکارهای تحقق شعار سال، میزبان نادر سلیمانی رییس شورای اسلامی شهر تربت حیدریه بود تا از زبان وی و در قالب چند گزارش کوتاه ویدیویی و مکتوب شهروندان تربت حیدریه و مسوولان اجرایی شهر را با عمده ترین مشکلات و مسایل شهری آگاه و آشنا کند.

1- طرح پرسش: پیشتر اعلام کردید یکی از اولویت های کاری شما در سال جاری رفع معضل پل چهارراه خواف می باشد، در پیوند با این موضوع جزییات کار را بیان کنید.
سلیمانی در پاسخ با بیان اینکه برای رفع این معضل شرکت مشاور سه طرح شامل: اصلاح طرح موجود، احداث میدان و یا احداث پل زیرگذر را پیشنهاد کرد، گفت: در نهایت تصویب شد با مشارکت مردم پل جمع شود که بر اساس آخرین خبرها شورای همتا در مرکز استان نیز این موضوع را به تصویب رسانده است.
وی افزود: اهمیت این تصمیم گیری زمانی بیشتر روشن می شود که همه بدانند در شرایط کنونی مسوولان شهرستان و نیز شهر تربت حیدریه نسبت به زیرگذر نظر مثبتی ندارند و حتی رضایتمندی شهروندان را هم به دنبال نداشته و هزینه های بسیاری را نیز بر شهر تحمیل کرده است.
سلیمانی هزینه جمع آوری پل را 25میلیارد ریال برآورد و اظهار کرد: با توجه به رضایت اعضای شورای شهر نسبت به احداث میدان که رضایتمندی شهروندان را نیز به دنبال خواهد داشت، لذا تحقق آن را که یکی از برنامه های شورای شهر وشهرداری تربت حیدریه خواهد بود.

2- طرح پرسش: اخبار موثق وضعیت مالی شهرداری تربت حیدریه را وخیم گزارش می کنند، آیا صحت دارد؟
سلیمانی در پاسخ میزان بدهی شهرداری را هزار و 200 میلیارد ریال عنوان و اظهار کرد: البته در کنار این رقم، هزینه شهرداری بدون خدمات عمرانی به بیش از 16میلیارد ریال در ماه می رسد.
وی گفت: بدهی شهرداری در 2 قالب بدهی به بانک شهر به میزان 800 میلیارد ریال و بدهی به پیمانکاران به میزان 400 میلیارد ریال خلاصه می شود که اقساط بانک شهر روزانه در حال افزایش است و شهرداری با اقداماتی چون کاهش هزینه ها، افزایش درآمد، جذب سرمایه گذار و دیگر اقداماتی که بزودی محقق خواهد شد، در حال کاهش میزان بدهی ها است.
سلیمانی هزینه های شهرداری در ماه و بدون احتساب کارهای عمرانی و با لحاظ کردن حقوق و خدمات شهری را، بالغ بر 16میلیارد ریال عنوان و اظهار کرد: البته درآمدهای شهرداری در ماه های مختلف، متفاوت است که با اقدامات انجام شده در سال گذشته 90 درصد بودجه شهرداری محقق شد و امسال امیدواریم با برنامه ریزی های صورت گرفته بتوانیم صدرصد بودجه مصوب را محقق کنیم.

3- طرح پرسش: انتظار دارید مردم ایران تربت حیدریه را با چه نامی بشناسند و اصلا برند تربت حیدریه چیست؟
در پاسخ سلیمانی ضمن تایید کم کاری از سوی مسوولان محلی در این خصوص، با اشاره به سابقه درخشان تربت حیدریه در پیشتازی حرکت های انقلابی (انقلاب اسلامی 43 روز زودتر از 22 بهمن در تربت حیدریه به پیروزی رسید) و در به ثمر نشستن نظام اسلامی، اظهار کرد: در کنار امتیازهای معنوی، تربت حیدریه دارای امتیازهای مهم اقتصادی و فرهنگی زیادی است که از شاخصه های مهم این شهرستان محسوب می شوند.
وی افزود: در بخش تولیدات روستایی و کشاورزی در زمینه تولید ابریشم، زعفران، گندم، جو و چغندرقند در رتبه بالایی قرار داریم اما متاسفانه در معرفی آن بسیار ضعیف هستیم و نتوانسته ایم آن جایگاهی را که در خورش هستیم را به مردم ایران معرفی کنیم و می طلبد تا شهروندان و مسوولان در پیوند با این مهم همت بیشتری به خرج دهند.
سلیمانی همچنین گفت: امسال باید سال عمل به وعده ها باشد و کاری که نمی توانیم انجام دهیم و جز بدبینی مردم نتیجه دیگری در بر نخواهد داشت، به شهروندان وعده اش را ندهیم زیرا مردم آنقدر حرف شنیده اند و عمل ندیده اند که تازه حرفی را هم که می خواهیم عمل کنیم را باور ندارند.
شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
6121/1744
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.